Najdroższe marki zyskały na wartości

Sto największych marek świata zwiększyło swoją wartość w kryzysie o prawie 22 proc. Na czele 124-letnia Coca-Cola. Najwięcej na wartości zyskało Apple.

Publikacja: 16.09.2010 15:55

Najdroższe marki zyskały na wartości

Foto: Bloomberg

Najnowszy coroczny ranking [link=http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx "target="_blank"][b] 100 najdroższych marek świata (Best Global Brands 2010)[/b][/link] firmy Interbrend (wyraźnie pokazał, że światowy kryzys nie tylko nie pomniejszył wartości globalnych marek, ale ją podniósł (o 22 proc.). Marki wywodzą się z 14 krajów.

Największą wartość mają produkty amerykańskie (761,6 mld dol.), przed niemieckimi (98,5 mld dol.) i japońskimi (51,1 mld dol.). W setce są także marki z Francji, Szwajcarii, Finlandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Korei Płd. Holandii, Kanady, Włoch, Hiszpanii i Meksyku. Autorzy rankingu zwracają uwagę, że na czele są produkty wiodących gospodarek - USA (lider światowy) i Niemiec (lider w Europie).

- Chiny - druga gospodarka świata, wciąż nie ma wprawdzie globalnych marek, ale takie chińskie marki jak Lenovo czy Haler są bardzo obiecujące. Chiny coraz silniej walczą z opinią producenta tanich rzeczy - piszą autorzy raportu.

Pierwsze cztery najdroższe marki powiększyły swoją wartość, z czego najwięcej - bo 36 proc. zyskała czwarta najcenniejsza marka świata - przeglądarka Google. W całej setce wyższym wskaźnikiem wzrostu legitymuje się 17 na liście Apple. „Jabłko” zyskało 37 proc.

Na czele podobnie jak rok temu krzepka staruszka - licząca sobie 124 lata Coca-Cola wyceniona na 70,4 mld dol. (+2 proc.). Wyprzedziła przedstawicieli epoki IT i internetu: IBM, Microsoft i Google.

Piąta General Electric jest jedną z dwóch z pierwszej dziesiątki, które straciły na wartości (-10 proc.). Prawdziwym przegranym w kryzysowym roku okazała się Nokia. Największy producent komórek spadł z piątej pozycji na ósmą i stracił 15 proc. wartości. Rekordowy spadek (24 proc.) w setce zanotowała marka motocykla Harley-Davidson (3,8 mln dol.) i Toyota (-16 proc., wartość 26,2 mln dol.). Z branż najwięcej zyskały w ostatnim roku marki związane z internetem (27 proc.), finansami (26 proc.) i konsultingowe (15 proc.). Straciła branża motoryzacyjna (-4 proc.) i najsłynniejsze restauracja (-3 proc.)

1. Coca-Cola - 70,4 mld dol (+2 proc.) 2. IBM - 64,7 mld dol (+7 proc.)

3. Microsoft - 60,9 mld dol. (+7)

4. Google - 47,8 mld dol (+36 proc.)!

5. General Electric - 42,8 mld dol. (- 10 proc.)

Najnowszy coroczny ranking [link=http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx "target="_blank"][b] 100 najdroższych marek świata (Best Global Brands 2010)[/b][/link] firmy Interbrend (wyraźnie pokazał, że światowy kryzys nie tylko nie pomniejszył wartości globalnych marek, ale ją podniósł (o 22 proc.). Marki wywodzą się z 14 krajów.

Największą wartość mają produkty amerykańskie (761,6 mld dol.), przed niemieckimi (98,5 mld dol.) i japońskimi (51,1 mld dol.). W setce są także marki z Francji, Szwajcarii, Finlandii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Korei Płd. Holandii, Kanady, Włoch, Hiszpanii i Meksyku. Autorzy rankingu zwracają uwagę, że na czele są produkty wiodących gospodarek - USA (lider światowy) i Niemiec (lider w Europie).

Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Finanse
Świat więcej ryzykuje i zadłuża się. Rosną koszty obsługi długu