Reklama
Rozwiń
Reklama

Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku

Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.

Publikacja: 04.12.2024 14:59

Coca Cola wycofuje się z własnych obietnic

Coca Cola wycofuje się z własnych obietnic

Foto: Bloomberg

Amerykański koncern, który od dawna jest krytykowany jako jeden z największych producentów plastikowych zanieczyszczeń na świecie, zmieniła w tym tygodniu swoje „dobrowolne cele środowiskowe”. Nowym celem jest wykorzystanie od 35 proc. do 40 proc. materiałów z recyklingu w opakowaniach do 2035 roku, co stanowi drastyczne obniżenie w porównaniu z wcześniejszym celem 50 proc. do 2030 roku.

Coca-Cola została uznana za największego na świecie producenta plastikowych odpadów po raz szósty z rzędu w 2023 roku przez organizację ekologiczną Break Free from Plastic. Wśród zliczonych odpadów wynoszących 537 719 sztuk w 40 krajach, butelki Coca-Coli były najczęściej znajdowanym przedmiotem, często porzucanym w przestrzeniach publicznych, takich jak parki i plaże.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama