Reklama
Rozwiń
Reklama

Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku

Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.

Publikacja: 04.12.2024 14:59

Coca Cola wycofuje się z własnych obietnic

Coca Cola wycofuje się z własnych obietnic

Foto: Bloomberg

Amerykański koncern, który od dawna jest krytykowany jako jeden z największych producentów plastikowych zanieczyszczeń na świecie, zmieniła w tym tygodniu swoje „dobrowolne cele środowiskowe”. Nowym celem jest wykorzystanie od 35 proc. do 40 proc. materiałów z recyklingu w opakowaniach do 2035 roku, co stanowi drastyczne obniżenie w porównaniu z wcześniejszym celem 50 proc. do 2030 roku.

Coca-Cola została uznana za największego na świecie producenta plastikowych odpadów po raz szósty z rzędu w 2023 roku przez organizację ekologiczną Break Free from Plastic. Wśród zliczonych odpadów wynoszących 537 719 sztuk w 40 krajach, butelki Coca-Coli były najczęściej znajdowanym przedmiotem, często porzucanym w przestrzeniach publicznych, takich jak parki i plaże.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Załamanie eksportu z Sinciangu: chiński koncentrat zalega w magazynach
Przemysł spożywczy
Pozew żony Henryka Kani blokuje spłatę 880 mln zł długów. Czeka 583 wierzycieli
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama