27 mln zł na cele społeczne

7 mln zł zostało przekazanych w ubiegłym roku przez 15 firm finansowych na cele społeczne

Aktualizacja: 22.04.2011 03:57 Publikacja: 22.04.2011 03:56

Firmowa pomoc

Firmowa pomoc

Foto: Rzeczpospolita

Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Forum Darczyńców we współpracy z PwC. W sumie objęło 22 firmy, jednak siedem z nich nie ujawniło przekazywanych kwot. W porównaniu z poprzednim rokiem kwota przekazanych środków zwiększyła się o 6 mln zł. Wciąż jest to jednak mniej niż w 2008 r., kiedy przekazano 31 mln zł. Powodem tego, jak wskazują firmy, jest kryzys finansowy.

Prawie połowa z przebadanych instytucji przeznacza na ten cel od 50 do 500 tys. zł. Pozostałe przeznaczyły ponad 1 mln zł. Wśród nich znalazły się dwie, które corocznie w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczały ponad 5 mln.

Najczęściej instytucje finansowe prowadzą swoje programy w obszarze pomocy społecznej, edukacji oraz kultury i sztuki. Wśród głównych beneficjentów są dzieci i młodzież, które korzystają m.in. z programów stypendialnych, szczególnie w mniejszych miejscowościach, osoby niepełnosprawne oraz chore.

Badania wskazują także, że odbiorcami działań w 2010 r. były ofiary klęsk i katastrof, co sugeruje, iż firmy z branży finansowej zaangażowały się w ubiegłoroczną akcję pomocy ofiarom powodzi.

Zaangażowanie firm w realizację celów społecznych przejawia się głównie poprzez wsparcie finansowe. Formę tę wskazało 21 z 22 przebadanych firm. Popularnością cieszy się także angażowanie swoich pracowników w akcje na zasadzie wolontariatu, a także przekazywanie darowizn rzeczowych. Z obu tych form korzystało 17 firm. Nie mniej popularne było zakładanie fundacji (15 z 22 firm).

Mimo podejmowanych działań pojawią się także bariery utrudniających rozwój programów zaangażowania społecznego firm. To trudności z zaangażowaniem pracowników oraz ograniczone zasoby finansowe na cele społeczne. Wyniki badań wskazują także, że kadry zarządzające firmami wciąż mają niedostateczna wiedzę i przekonanie co do zasadności działań społecznych oraz braku spisanej strategii.

PwC

Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Forum Darczyńców we współpracy z PwC. W sumie objęło 22 firmy, jednak siedem z nich nie ujawniło przekazywanych kwot. W porównaniu z poprzednim rokiem kwota przekazanych środków zwiększyła się o 6 mln zł. Wciąż jest to jednak mniej niż w 2008 r., kiedy przekazano 31 mln zł. Powodem tego, jak wskazują firmy, jest kryzys finansowy.

Prawie połowa z przebadanych instytucji przeznacza na ten cel od 50 do 500 tys. zł. Pozostałe przeznaczyły ponad 1 mln zł. Wśród nich znalazły się dwie, które corocznie w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczały ponad 5 mln.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje