27 mln zł na cele społeczne

7 mln zł zostało przekazanych w ubiegłym roku przez 15 firm finansowych na cele społeczne

Aktualizacja: 22.04.2011 03:57 Publikacja: 22.04.2011 03:56

Firmowa pomoc

Firmowa pomoc

Foto: Rzeczpospolita

Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Forum Darczyńców we współpracy z PwC. W sumie objęło 22 firmy, jednak siedem z nich nie ujawniło przekazywanych kwot. W porównaniu z poprzednim rokiem kwota przekazanych środków zwiększyła się o 6 mln zł. Wciąż jest to jednak mniej niż w 2008 r., kiedy przekazano 31 mln zł. Powodem tego, jak wskazują firmy, jest kryzys finansowy.

Prawie połowa z przebadanych instytucji przeznacza na ten cel od 50 do 500 tys. zł. Pozostałe przeznaczyły ponad 1 mln zł. Wśród nich znalazły się dwie, które corocznie w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczały ponad 5 mln.

Najczęściej instytucje finansowe prowadzą swoje programy w obszarze pomocy społecznej, edukacji oraz kultury i sztuki. Wśród głównych beneficjentów są dzieci i młodzież, które korzystają m.in. z programów stypendialnych, szczególnie w mniejszych miejscowościach, osoby niepełnosprawne oraz chore.

Badania wskazują także, że odbiorcami działań w 2010 r. były ofiary klęsk i katastrof, co sugeruje, iż firmy z branży finansowej zaangażowały się w ubiegłoroczną akcję pomocy ofiarom powodzi.

Zaangażowanie firm w realizację celów społecznych przejawia się głównie poprzez wsparcie finansowe. Formę tę wskazało 21 z 22 przebadanych firm. Popularnością cieszy się także angażowanie swoich pracowników w akcje na zasadzie wolontariatu, a także przekazywanie darowizn rzeczowych. Z obu tych form korzystało 17 firm. Nie mniej popularne było zakładanie fundacji (15 z 22 firm).

Mimo podejmowanych działań pojawią się także bariery utrudniających rozwój programów zaangażowania społecznego firm. To trudności z zaangażowaniem pracowników oraz ograniczone zasoby finansowe na cele społeczne. Wyniki badań wskazują także, że kadry zarządzające firmami wciąż mają niedostateczna wiedzę i przekonanie co do zasadności działań społecznych oraz braku spisanej strategii.

PwC

Takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzone przez Forum Darczyńców we współpracy z PwC. W sumie objęło 22 firmy, jednak siedem z nich nie ujawniło przekazywanych kwot. W porównaniu z poprzednim rokiem kwota przekazanych środków zwiększyła się o 6 mln zł. Wciąż jest to jednak mniej niż w 2008 r., kiedy przekazano 31 mln zł. Powodem tego, jak wskazują firmy, jest kryzys finansowy.

Prawie połowa z przebadanych instytucji przeznacza na ten cel od 50 do 500 tys. zł. Pozostałe przeznaczyły ponad 1 mln zł. Wśród nich znalazły się dwie, które corocznie w ciągu ostatnich trzech lat przeznaczały ponad 5 mln.

Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli