– Małym i średnim firmom trudniej znieść konkurencję i utrzymać się na rynku. Dlatego muszą przykładać szczególną wagę do najwyższego poziomu usług i biznesowej uczciwości – podkreśla Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy, która pod patronatem Krajowego Rejestru Długów od czterech lat prowadzi program promujący rzetelność i etyczne postawy w biznesie. Uczestniczy w nim już ok. 43 tys. przedsiębiorstw, które spełniły warunki otrzymania Certyfikatu Rzetelności, czyli nie figurują w KRD i zobowiązały się do podpisania kodeksu etycznego programu.

Większość z nich to niewielkie firmy, które zatrudniają do 20 pracowników – dla nich nawet jeden nierzetelny kontrahent może oznaczać bankructwo. Ponad 600 uczestników programu zdobyło też Złote Certyfikaty Rzetelności, gdzie wymagania są jeszcze wyższe (m.in. brak zaległości wobec ZUS i fiskusa oraz co najmniej trzy referencje od partnerów biznesowych). Kolejne 360 firm odbierze wyróżnienia w tegorocznej, trzeciej edycji programu.