Płeć piękna się bogaci

Średnie saldo milionerki jest tylko o 8 proc. niższe niż milionera. Jednak kobiety zupełnie inaczej wydają pieniądze.

Publikacja: 08.03.2013 01:34

Majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny

Majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny

Foto: Rzeczpospolita

103 lata od ustanowienia Dnia Kobiet upamiętniającego walkę o równouprawnienie, prawa wyborcze i lepsze warunki pracy, kobiety dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami i swobodnie nim zarządzają, wynika z analizy Banku Millennium.

Co drugi klient banku (52 proc.) jest kobietą. Kobietą jest też prawie co drugi milioner (41 proc. ), czyli klient mający w banku więcej niż 1 mln zł. Średnia wieku klientek banku to 45 lat, a milionerek 52 lata.

Ponad 3/4 kobiet z aktywami powyżej 1 mln zł jest po czterdziestce, a tylko 4 proc.  poniżej trzydziestki. Najliczniejszą grupę stanowią zamożne panie między 50. a 60. rokiem życia. Wśród wszystkich klientek Banku Millennium 1/5 nie ukończyła jeszcze 30 lat.

Kobiety rozporządzają majątkiem porównywalnym z tym, który mają mężczyźni. Średnie saldo milionerki jest zaledwie o 8 proc. niższe niż saldo milionera, a majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny.

W wyborze sposobu utrzymania i pomnażania majątku kobiety nie różnią się znacząco od mężczyzn. Wybór specyficznych strategii zależy raczej od wielkości majątku niż płci, choć panie chętniej wybierają produkty w 100 proc.  bezpieczne – kilka procent więcej kobiet niż mężczyzn otwiera lokaty terminowe i konta oszczędnościowe (w tych ostatnich doceniając elastyczny dostęp do środków), z reguły na mniejsze niż panowie kwoty.

Wraz z aktywami rośnie apetyt kobiet na ryzyko. Niemal co trzecia milionerka (27 proc.) inwestuje w produkty strukturyzowane z gwarancją kapitału i produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe. Co piąta (21 proc.) ma jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, a kilka procent za pośrednictwem domu maklerskiego inwestuje na rynku kapitałowym. Milionerzy prezentują nieco inne podejście – dwa razy częściej niż zamożne kobiety korzystają z rachunków w domu maklerskim. Także kilka procent więcej zamożnych panów niż pań ma fundusze i inne produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe.

Kobiety równie chętnie jak mężczyźni pożyczają pieniądze, stanowiąc prawie połowę klientów pożyczek gotówkowych (48 proc.). Jednorazowo pożyczają jednak o kilkanaście procent mniej niż mężczyźni. Również prawie połowę wydanych kart kredytowych znajdziemy w damskich portfelach (47 proc.).

Jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy, kobiety i mężczyźni zachowują się inaczej. Wśród najzamożniejszych pań największą część wydatków stanowią te na ubrania, dodatki i buty – aż 34 proc. To ponad dwukrotnie więcej niż równie zamożni mężczyźni. Milionerki dwukrotnie więcej wydają też na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych (12 vs 6 proc.) i ponad trzykrotnie więcej na kosmetyki (7 vs. 2 proc.).

103 lata od ustanowienia Dnia Kobiet upamiętniającego walkę o równouprawnienie, prawa wyborcze i lepsze warunki pracy, kobiety dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami i swobodnie nim zarządzają, wynika z analizy Banku Millennium.

Co drugi klient banku (52 proc.) jest kobietą. Kobietą jest też prawie co drugi milioner (41 proc. ), czyli klient mający w banku więcej niż 1 mln zł. Średnia wieku klientek banku to 45 lat, a milionerek 52 lata.

Pozostało 84% artykułu
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli