Reklama

Płeć piękna się bogaci

Średnie saldo milionerki jest tylko o 8 proc. niższe niż milionera. Jednak kobiety zupełnie inaczej wydają pieniądze.

Publikacja: 08.03.2013 01:34

Majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny

Majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny

Foto: Rzeczpospolita

103 lata od ustanowienia Dnia Kobiet upamiętniającego walkę o równouprawnienie, prawa wyborcze i lepsze warunki pracy, kobiety dysponują majątkiem porównywalnym z mężczyznami i swobodnie nim zarządzają, wynika z analizy Banku Millennium.

Co drugi klient banku (52 proc.) jest kobietą. Kobietą jest też prawie co drugi milioner (41 proc. ), czyli klient mający w banku więcej niż 1 mln zł. Średnia wieku klientek banku to 45 lat, a milionerek 52 lata.

Ponad 3/4 kobiet z aktywami powyżej 1 mln zł jest po czterdziestce, a tylko 4 proc.  poniżej trzydziestki. Najliczniejszą grupę stanowią zamożne panie między 50. a 60. rokiem życia. Wśród wszystkich klientek Banku Millennium 1/5 nie ukończyła jeszcze 30 lat.

Kobiety rozporządzają majątkiem porównywalnym z tym, który mają mężczyźni. Średnie saldo milionerki jest zaledwie o 8 proc. niższe niż saldo milionera, a majątek przeciętnej klientki stanowi 88 proc. średniego majątku mężczyzny.

W wyborze sposobu utrzymania i pomnażania majątku kobiety nie różnią się znacząco od mężczyzn. Wybór specyficznych strategii zależy raczej od wielkości majątku niż płci, choć panie chętniej wybierają produkty w 100 proc.  bezpieczne – kilka procent więcej kobiet niż mężczyzn otwiera lokaty terminowe i konta oszczędnościowe (w tych ostatnich doceniając elastyczny dostęp do środków), z reguły na mniejsze niż panowie kwoty.

Reklama
Reklama

Wraz z aktywami rośnie apetyt kobiet na ryzyko. Niemal co trzecia milionerka (27 proc.) inwestuje w produkty strukturyzowane z gwarancją kapitału i produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe. Co piąta (21 proc.) ma jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, a kilka procent za pośrednictwem domu maklerskiego inwestuje na rynku kapitałowym. Milionerzy prezentują nieco inne podejście – dwa razy częściej niż zamożne kobiety korzystają z rachunków w domu maklerskim. Także kilka procent więcej zamożnych panów niż pań ma fundusze i inne produkty inwestycyjno-ubezpieczeniowe.

Kobiety równie chętnie jak mężczyźni pożyczają pieniądze, stanowiąc prawie połowę klientów pożyczek gotówkowych (48 proc.). Jednorazowo pożyczają jednak o kilkanaście procent mniej niż mężczyźni. Również prawie połowę wydanych kart kredytowych znajdziemy w damskich portfelach (47 proc.).

Jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy, kobiety i mężczyźni zachowują się inaczej. Wśród najzamożniejszych pań największą część wydatków stanowią te na ubrania, dodatki i buty – aż 34 proc. To ponad dwukrotnie więcej niż równie zamożni mężczyźni. Milionerki dwukrotnie więcej wydają też na zakupy w supermarketach i sklepach spożywczych (12 vs 6 proc.) i ponad trzykrotnie więcej na kosmetyki (7 vs. 2 proc.).

Finanse
Technologie odpowiedzią na cyberzagrożenia
Finanse
Otwarta droga pomocy Ukrainie. Aktywa Rosji zamrożone bezterminowo
Finanse
Walka o zamrożone aktywa. Bank Rosji grozi Unii Europejskiej
Finanse
Zamrożone aktywa, ale roszczenia gorące. Tak Kreml chce zastraszyć Europę
Finanse
Osiem tysięcy wierzycieli Cinkciarza. Syndyk prześledzi księgi rachunkowe spółki
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama