Reklama

Większość ekspertów liczy na zwyżki

Przeprowadziliśmy wśród zarządzających i analityków ankietę dotyczącą inwestycji w tym roku. Większość przewiduje, że akcje (m.in. polskich spółek), obligacje i złoto przyniosą zyski.

Publikacja: 24.01.2023 03:00

Większość ekspertów liczy na zwyżki

Foto: Adobe Stock

Ogółem zdecydowanie przeważa optymizm zarówno wobec akcji, jak i obligacji, a także złota. Przekonanie o potencjalnych zyskach z inwestycji wzmacnia zapewne bardzo dobry początek roku z perspektywy inwestorów. Na świecie ciężko doszukać się obecnie indeksu akcji, który po kilku tygodniach tego roku znajdowałby się poniżej poziomu zamknięcia 2022 r. Mało tego – gdzieniegdzie – m.in. w Chinach – stopy zwrotu są już nawet dwucyfrowe.

Odreagowanie w Państwie Środka napędza inne rynki wschodzące, w tym polski. WIG20 notuje obecnie ponad 7-proc. zwyżkę od początku roku, a WIG zyskał około 7 proc., co plasuje polskie akcje w światowej czołówce. Solidne kilka punktów procentowych zyskały także akcje krajów rozwiniętych – amerykańskie S&P 500 czy Nadsaq, a także niemiecki DAX. Patrząc na sytuację rynków w nieco dłuższym terminie należy dodać, że zwyżki cen akcji i obligacji trwają niemal od początku ostatniego kwartału poprzedniego roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Finanse
Klienci Cinkciarza szykują pozew zbiorowy. Żądają dostępu do swoich kont
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Finanse
Ceny złota i srebra spadają. Rynek czeka na decyzję USA o cłach
Finanse
Europejski Bank Centralny zmienia zdanie. Rosyjskie aktywa dla Ukrainy?
Finanse
Finanse NFZ. Cerowanie w zdrowiu nie przystoi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Finanse
140 mld euro dla Ukrainy. Rosyjskie pieniądze nie poleżą spokojnie
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama