Aktualizacja: 06.10.2019 18:35 Publikacja: 06.10.2019 18:32
Foto: materiały prasowe
Przeniesienie na ekran wyróżnionej nagrodą NIKE powieści Joanny Bator „Ciemno, prawie noc” wydaje się zadaniem karkołomnym. A jednak Borys Lankosz, reżyser „Rewersu” i „Ziarna prawdy” – zrobił to. Z bogatej prozy Bator nie mógł zaczerpnąć wszystkich wątków, skupił się więc na historii reporterki, która wraca w rodzinne strony, żeby napisać reportaż o dzieciach ginących w niewyjaśnionych okolicznościach.
Alicja Tabor rozmawia z ich rodzinami, widzi alkoholizm, oziębłość, jest świadkiem dziwnych rzeczy, które dzieją się w mieście. Musi też zmierzyć się z przeszłością – tą wojenną, która wciąż kołacze się gdzieś w pamięci ludzi, ale i z tragediami, które przez lata wypierała z siebie samej: samobójstwem siostry, śmiercią matki, dziwną relacją w ojcem. W szaro-ciemnoburym Wałbrzychu młoda kobieta przekracza kolejne wrota piekieł i tajemnicy. Są tu różne plany: współczesność, przeszłość i odrywająca się od rzeczywistości bajka o duchach, które stale krążą wokół nas. Są: mrok i refleksja nad naturą zła przechodzącego z pokolenia na pokolenie, nad dziedziczeniem traumy. Ale jest też walka dobra ze złem – baśniowych „kociar” i „kociojadów”. Krzyk, że nie można się godzić na nienawiść, przechodzić obojętnie obok krzywdy innych. A wreszcie nadzieja. Próba przerwania kręgu zła.
Jeden dzień festiwalowy 15 maja przyniósł dwa bieguny kina: blockbusterowe szaleństwo z Tomem Cruise’em w „Missi...
Komedia romantyczna „Leave One Day” otworzyła festiwal filmowy w Cannes.
Komedia romantyczna „Leave One Day” otworzyła festiwal filmowy w Cannes, ale na razie dyskutuje się przede wszys...
„Zamach na papieża” - tak zatytułowany jest nowy film Bogusława Lindy i Władysława Pasikowskiego, którzy pracowa...
Na festiwalu Millenium Docs Against Gravity odbywa się premiera dokumentu Michała Bielawskiego „Pasażer Andrzej...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas