Reklama

Rekomendacje filmowe: Dwa mocne filmy na chłodniejszy wieczór

Przemoc na amerykańskiej prowincji w „Love Lies Bleeding” Rose Glass i pościg za seryjnym mordercą w „Pułapce” M.Nighta Shyamalana

Publikacja: 03.08.2024 10:20

Love Lies Bleeding

Love Lies Bleeding

Foto: materiały prasowe

Love Lies Bleeding

Reklama
Reklama

Reż.: Rose Glass

Wyk.: Anna Baryshnikov, Kristen Stewart, Dave Franco

Jest końcówka lat 80. Amerykańska prowincja, gdzie diabeł mówi dobranoc. Miasteczko, o którym zapomniał amerykański sen, gdzie przemoc zapewnia władzę i sukces, a kobieta jest niczym. Młoda dziewczyna Lou, menedżerka niewielkiej siłowni, czyści zapchaną ubikację.  Jej ojciec jest w miejscową figurą. Groźną. Prowadzi strzelnicę, handluje bronią i sterydami, w jego kieszeni siedzą też miejscowi policjanci. Siostra Lou na co dzień doznaje przemocy domowej z rąk pastwiącego się nad nią prymitywnego męża. Ale w świecie Lou zjawia się kobieta. Kulturystka, która uciekła z podobnego małego miasteczka, żeby robić własną karierę. Zatrzymuje się w nowym Meksyku, zatrudnia na strzelnicy należącej do ojca Lou i chce tu trenować w drodze na zawody w Las Vegas. Lou jest nią zafascynowana: w końcu Jakie zrobiła to, czego nie umie zrobić ona sama: wyrwała się z okowów, żeby decydować o sobie. Lou nie potrafi i nie chce oprzeć się uczuciu do niej. Zaprasza ją do swojego mieszkania i do swojego życia. A Jakie, jadąca wciąż na sterydach, wsiąka w ten świat pełen zła i przemocy. I porywa za sobą Lou. Ten krwawy, feministyczny thriller to kolejny dowód na to, jak daleko odeszła od „Zmierzchu” Kristen Stewart, która w „Love Life Bleeding” wciela się w Lou. Jakie gra Anna Baryshinkov, wcześniej znana m.in. z „Przedszkolanki”. Razem tworzą ciekawy duet. A naprzeciw nim staje demoniczny w roli ojca Ed Harris.

Reklama
Reklama

Pułapka

Reż.: M.Night Shyamalan

Wyk.: Josh Hartnett, Hayley Mills, Seleka Shyamalan

Dla wielu widzów M.Night Shyamalan pozostaje twórcą wspaniałego „Szóstego zmysłu” - historii małego chłopca, który umiejąc kontaktować się z duchami, żyje na granicy dwóch światów. Ale jego film nie był oparty na efektach specjalnych. Atmosferę tajemnicy tworzyli tu ludzie - cierpiący i udręczeni, którzy nie zdążyli załatwić swoich spraw na ziemi. Ludzie, którzy odeszli za szybko, nie przekazali najbliższym czegoś ważnego, nie pożegnali się z życiem. Potem bywało różnie. Shyamalan często zawodził. Teraz wraca z ciekawym filmem. „Pułapka” to thriller. Jego bohaterem jest Cooper – spokojny facet, kochający mąż i ojciec. Pewnego dnia wybiera się z nastoletnią córką na koncert znanej piosenkarki. Na scenie trwa istne szaleństwo, ale w atmosferze czuje się coś dziwnego: na stadionie jest wyraźnie zbyt wielu policjantów. Zaniepokojony Cooper zostawia na chwilę córkę i od kogoś z koncertowej obsługi dowiaduje się, że funkcjonariusze mają inne zadanie: chcą ująć Rzeźnika - seryjnego mordercę, który grasuje w mieście. Przypuszczają, że jest na koncercie. Nietrudno się domyślić, że to Cooper prowadzi podwójne życie. 

Shyamalan wartko opowiada tę historię, kilka razy widzów po drodze zaskakując. Tempo rośnie z każdą chwilą. Świetny w roli Coopera Josh Hartnett miota się między miłością do córki a narastającym strachem i poczuciem zamykającej się wokół niego pułapki. Emocje potęguje histeria, jaka towarzyszy koncertowi Lady Raven - gwiazdy, w którą wcieliła się 28-letnia piosenkarka, córka reżysera – Seleka Shyamalan.   

Film
„Jedna bitwa po drugiej” z 9 nominacjami Złotych Globów. W grze Stone i Roberts
Film
„Brat" ze wspaniałą kreacją Agnieszki Grochowskiej
Film
Łukasz Palkowski: Seriale zacierają granice
Film
Kto przebije „Heweliusza”, który jest najlepszym serialem roku
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Film
Joel Edgerton i „Sny o pociągach": niezwykli ludzie wierni dawnej miłości
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama