– Walka o przyszłość handlu odbywa się w digitalu – mówił Olgierd Cygan, partner w Deloitte Digital CE, podczas panelu „Zarządzanie informacją... dźwignią handlu".
– To tam jest najwięcej nowych rozwiązań technologicznych, cyfrowych nowinek, a na pięć najszybciej rosnących spółek w branży retail cztery to właśnie te z obszaru sprzedaży online – zaznaczył.
Jedna oferta
Chcąc nie chcąc obecne w przestrzeni wirtualnej muszą więc być wszystkie firmy w branży, także te opierające biznes na sprzedaży stacjonarnej. Bardzo istotne jest jednak, żeby ich oferta była spójna.
– Bo dotychczas zdarzało się, że jakiś produkt można było kupić online, ale już nie w zwykłym sklepie, albo odwrotnie – zauważył Artur Czajka, business development manager w IQS . – W niektórych firmach za różne kanały dystrybucji odpowiadały różne działy. Stawiały sobie różne cele i wyrywały sobie np. budżety marketingowe. To bez sensu. Wszystko powinno być jedną zintegrowaną ofertą – wyjaśniał.
Andrzej Gliński, członek zarządu Banku Millennium, także podkreślał, że spójność oferty jest niezwykle istotna.