Forum, które odbyło się 30 września, było najważniejszym wydarzeniem gospodarczym, które towarzyszyło obecności Polski na Światowej Wystawie Expo 2025 w japońskiej Osace, za którą odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Podczas wydarzenia m.in. podpisano umowę pomiędzy Kawasaki Heavy Industries Ltd. i firmą Astor z Krakowa dotyczącą dystrybucji robotów Astorino produkowanych w Polsce przez tę ostatnią. Porozumienie (ang. Memorandum of Understanding) zakłada sprzedaż robotów Astorino na japońskim rynku edukacyjnym poprzez kanały sprzedaży firmy Kawasaki.
Kolejny krok we współpracy
– Rozmowy na temat sprzedaży naszych robotów na japońskim rynku zabrały nam ostatnie 15 miesięcy, choć współpraca pomiędzy naszymi firmami jest długa i trwa nieprzerwanie od 2007 r. Zaczęła się od dystrybucji robotów Kawasaki Robotics w naszym kraju. Kooperacja stale się jednak rozwijała i rozwija nadal. W 2020 r. podpisaliśmy kontrakt ustanawiający naszą firmę jako dystrybutora robotów Kawasaki w dwunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej – mówił Andrzej Garbacki, wiceprezes i szef działu B+R w firmie ASTOR podczas ceremonii zawarcia porozumienia.
Czytaj więcej
W usługach budowanie głębokich relacji z klientami jest kluczowe. Cierpliwe tłumaczenie i wyjaśni...
W 2021 r. ASTOR wyprodukował i zaczął sprzedawać na krajowym rynku robota edukacyjnego nazwanego Astorino. W 2022 r. obie firmy (ASTOR i Kawasaki Robotics) podpisały kolejną umowę na sprzedaż robota w Europie. Teraz, w 2025 r., nadszedł czas na jego sprzedaż w Kraju Kwitnącej Wiśni. – Robot mieści się na biurku. Ma kształt i oprogramowanie robota przemysłowego, ale jest tzw. toy-robotem, bardzo bezpiecznym i certyfikowanym pod kątem bezpieczeństwa. Tym samym umożliwia naukę młodych ludzi tak w szkole, jak i w domu. Ponadto, jest przystępny cenowo (przyp. red. – w Europie kosztuje 6 tys. euro w zależności od wersji) – mówił Garbacki.
– W Japonii jednostkowy koszt robotów Astorino będzie wyższy. Wynika to z dołożenia kosztów: transportu, logistyki i wymiany walut. Będziemy je sprzedawać instytucjom rządowym, szkołom zawodowym i uczelniom. ASTOR to jeden z naszych najważniejszych partnerów w Europie. Malejąca i starzejąca się populacja w naszym kraju to dla Japonii wielkie wyzwanie. Zależy nam bardzo na edukacji inżynierów w zakresie robotyki. To nasza inwestycja w przyszłość – mówił Kenji Bando, general manager w Robot Business Division będącej częścią Kawasaki Heavy Industries Ltd.