Reklama

KUKE weźmie na siebie 80 proc. ryzyka transportu towarów na Ukrainę

Polskie firmy transportowe, które chcą bezpośrednio dostarczać produkty odbiorcom na Ukrainie, będą mogły, dzięki reasekuracji KUKE, ubezpieczyć swą działalność w krajowych zakładach ubezpieczeniowych.

Publikacja: 07.04.2025 14:52

Przedsiębiorcy będą mogli ubezpieczać towary wysyłane na Ukrainę u krajowych ubezpieczycieli.

Przedsiębiorcy będą mogli ubezpieczać towary wysyłane na Ukrainę u krajowych ubezpieczycieli.

Foto: Adobe Stock

Zgodę na pomoc publiczną w formie reasekuracji KUKE wydała właśnie Komisja Europejska (KE). - Zatwierdzony program przyczyni się do utrzymania i ułatwienia transportu towarów pomiędzy Unią Europejską a Ukrainą, zakłóconego przez trwającą rosyjską agresję. Jednocześnie zminimalizowane zostaną wszelkie potencjalne zakłócenia konkurencji - wskazała Teresa Ribera, wiceprzewodnicząca wykonawcza KE do spraw czystej, sprawiedliwej i konkurencyjnej transformacji.

Wartość programu określono na 1,5 mld euro (ok. 6,4 mld zł). Polskie przedsiębiorstwa przewozowe (chodzi o transport kołowy, kolejowy itd.), ale też zarejestrowane w naszym kraju oddziały zagranicznych firm transportowych będą mogły ubezpieczać swą działalność na rynku ukraińskim od szkód związanych z wojną w polskich zakładach ubezpieczeniowych. Z kolei krajowi ubezpieczyciele będą mogli się reasekurować w KUKE. Pomoc przewidziana w programie przyjmie bowiem właśnie formę reasekuracji gwarantowanej przez Skarb Państwa na poziomie 80 proc. Pozostałe 20 proc. ryzyka wezmą na siebie zakłady ubezpieczeń.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Eksport
Ułatwiony dostęp do brytyjskiego rynku dla polskich naukowców w PRIME
Eksport
Polscy technicy w Wielkiej Brytanii świętują i inspirują Polaków na Wyspach
Eksport
Okazje dla polskiego biznesu technologii medycznych do zaistnienia w Irlandii
Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Reklama
Reklama