Indonezja to obiecujący kierunek dla polskich firm

Polscy przedsiębiorcy zainteresowani rynkiem indonezyjskim mogą udać się tam na misję gospodarczą w październiku br. i wziąć udział w Indonesia - Europe Business Forum 2023 oraz 38. edycji wielobranżowych targów Global Expo Indonesia 2023.

Publikacja: 16.08.2023 19:35

KIG organizuje misję do Dżakarty, stolicy Indonezji (na zdjęciu panorama miasta).

KIG organizuje misję do Dżakarty, stolicy Indonezji (na zdjęciu panorama miasta).

Foto: Adobe Stock

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z KUKE

Indonezja jest największą gospodarką pośród krajów Azji Południowo-Wschodniej z PKB wynoszącym około 1 bln dolarów, co sytuuje ją na szesnastym miejscu pod względem wielkości gospodarki na świecie i siódmym pod względem parytetu siły nabywczej. W 2023 r. prognozowany wzrost gospodarczy Indonezji ma się mieścić w przedziale od 4,7 do 5,5 proc. a import rosnąć w średnim tempie ok. 11 proc. Priorytetowe programy rozwoju kraju przyjęte przez rząd Indonezji dotyczą m.in: produkcji przemysłowej, infrastruktury, cyfryzacji i sektora IT. Stwarza to korzystne warunki dla inwestorów zagranicznych w zakresie lokowania tam produkcji lub dostarczania usług. Indonezyjczycy chętnie widzą u siebie przedstawicieli sektorów takich jak: motoryzacja, elektronika, sprzęt medyczny i farmaceutyki, meble, żywność, turystyka, przemysł obronny.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Eksport
Wystartowała inicjatywa Team Poland. Ma wesprzeć firmy w ekspansji zagranicznej
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż