Wielkanoc mocno uderzyła po kieszeniach. Droższa niż się spodziewano

Niemal 30 proc. więcej niż rok temu trzeba było zapłacić za wielkanocny koszyk produktów w ostatnim dniach przed świętami.

Unia bierze się za szkodliwe produkty. Samochody wyprzedziły zabawki

Kraje najczęściej wymieniały się informacjami o niebezpiecznych dla użytkowników produktach takich jak samochody czy zabawki.

Nieustający kłopot z cyfrowymi paragonami

Opcja rezygnacji z papierowych paragonów pojawiła się już w maju 2020 r., ale wciąż są rzadko używane. Firmy winią za to przepisy i opóźnione certyfikowanie.

Niemieckie problemy wchodzą do polskich sklepów. Z półek znikają kolejne towary

W niemieckich marketach i sklepach jest coraz więcej pustych półek. Dostanie oleju słonecznikowego często graniczny z cudem, ale brak i innych produktów. C...

Ta niedziela wyjątkowo będzie handlowa. Sklepy się otworzą

Dobra wiadomość dla klientów – w najbliższą niedzielę, 24 kwietnia, sklepy będą mogły działać normalnie. To jeden z nielicznych wyjątków przewidzianych na...

Nestlé podnosi ceny. Przerzuca rosnące koszty na konsumentów

Największy na świecie koncern spożywczy w całości przerzuca rosnące koszty na konsumentów.

Romet umacnia pozycję, kupuje sieć salonów z rowerami

Polski producent kupił sieć 45 salonów PROROWERY.PL. Już tym sezonie liczy na dodatkową sprzedaż za ok 100 mln złotych.

Wschodnie rynki teraz nie dla polskich firm. Handel jest zagrożony

Polski biznes ulokowany w centralnej i zachodniej części Ukrainy wciąż działa, choć na mocno zwolnionych obrotach i w ciągłym zagrożeniu rosyjskimi nalotami.

Carrefour wprowadza duży rabat za zakupy z własnymi opakowaniami

W związku z obchodami Dnia Ziemi Carrefour zaoferuje klientom aż 25 proc. rabatu na towary na wagę, jeśli zostaną wykorzystanie opakowania typu pudełka lub...

Sklepy odzieżowe nadal w dołku, nie odrobiły strat

Ich obroty są wciąż o 3 mld zł niższe niż przed pandemią, co oznacza wielkie wyzwanie, choćby dla centrów handlowych. Obroty w internecie rosną za to coraz...

Reklama
Reklama

Polak został prezesem Lidla na Słowacji

Adam Miszczyszyn, który jest związany z firmą od 20 lat, a od 12 lat pracuje w jej strukturach poza Polską, został teraz prezesem sieci u naszych południow...

Wojna wstrząsnęła e-commerce tylko przez chwilę

W marcu część serwisów e-commerce zanotowała spadki, ale branża ma wciąż zdecydowanie rosnąć. Problemem zwłaszcza dla firm azjatyckich są ograniczenia w lo...

Polacy znów częściej chodzą na zakupy. Które sklepy wybierają

Większość konsumentów chodzi na zakupy kilka razy w tygodniu. Pandemia spowodowała, że robili je rzadziej, teraz częstotliwość wizyt w sklepach rośnie.

Po pandemii wojna szkodzi eksportowi. Polacy wykorzystują zamieszanie

Polscy eksporterzy potrafią wykorzystać zamieszanie na światowych rynkach, wypychając z nich dotychczasowych dostawców pochodzących z innych państw.

Polski eksport mocno rośnie, ale import go przegania

O prawie 17 proc. do 49,5 mld euro wzrosła w pierwszych dwóch miesiącach 2022 r. wartość polskiego eksportu – poinformował w piątek GUS. Jednocześnie o 29,...

Rekordowe zyski i dywidenda Wittchena

Właściciel sklepów z galanterią skórzaną, walizkami i odzieżą to kolejna giełdowa firma, która wypłaci w tym roku rekordową dywidendę.

Sklepy internetowe tracą przez Wielkanoc

Specyfika tego okresu i skupienie się konsumentów na zakupach spożywczych powoduje, że e-handel notuje przed Wielkanocą nawet 40 proc. spadki sprzedaży.

Francuska siec kosmetyczna L'Occitane nie zamierza zamykać sklepów w Rosji

Francuska marka kosmetyczna L'Occitane poinformowała, że mimo inwazji na Ukrainę, jej sklepy w Rosji pozostaną otwarte. Firma potwierdziła BBC, że zastanaw...

Mniej prezerwatyw w Rosji, producent wycofuje się z rynku

Brytyjska firma Reckitt Benckiser Group Plc rozpoczęła proces przenoszenia swojego rosyjskiego biznesu. To kolejny krok po zawieszeniu inwestycji w Rosji,...

Wojenne wyzwanie dla polskich kosmetyków. Szukają nowych rynków

Rosyjska napaść na Ukrainę uderzy w przychody wielu firm kosmetycznych, które działały w tych krajach. Ratunkiem będzie rozwój sprzedaży na innych rynkach,...

Reklama
Reklama