Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 04:31 Publikacja: 22.02.2023 19:48
Foto: Adobe Stock
– W ubiegłym roku przeciętny polski konsument kupił średnio o 300 gramów mniej kosmetyków niż rok wcześniej – wynika z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Według jego danych, w 2022 roku Polacy kupili niespełna 180 tys. ton kosmetyków.
Jak to zbadano? Według informacji uzyskanych przez „Rzeczpospolitą” eksperci GfK obliczają wielkość rynku kosmetyków sumując poszczególne gramatury sprzedanych produktów (np.: szampon 400 ml, żel pod prysznic 500 ml a kostka mydła 90 g) na podstawie paragonów konsumentów). Dlatego też przewagę wagową zawsze będą miały produkty do higieny osobistej, dużo cięższe niż szminki czy lakiery do paznokci. Tak też było w zeszłym roku, gdy Polacy kupili 155 tys. ton tych wyrobów, w tym mydła, żele pod prysznic, kosmetyki do włosów, produkty do golenia oraz dezodoranty.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Amerykański prezydent grozi Japonii cłami dochodzącymi nawet do 35 proc. Analitycy twierdzą, że nie należy tych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas