Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy widzą, jak producenci chcą zamaskować wzrost cen w sklepach

Zjawisko zmniejszania wagi produktów na sklepowych półkach zauważa już niemal 90 proc. Polaków. Zdaniem ponad połowy ankietowanych downsizing występuje już bardzo często.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Polacy widzą, jak producenci chcą zamaskować wzrost cen w sklepach

Foto: Adobe Stock

Zdecydowana większość Polaków zwróciła uwagę na zjawisko tzw. downsizingu, czyli zmniejszania przez producentów wagi produktów w celu uniknięcia podwyższania cen – wynika z badania UCE Research specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Bardzo często takie zjawisko dostrzega 52 proc. badanych. Częściej mówią to kobiety niż mężczyźni, ponadto wypowiadają się tak przede wszystkim osoby w wieku 35–44 lata (57,1 proc.). Najczęściej downsizing dostrzegają mieszkańcy województwa opolskiego (64,7 proc.).

Rynek jest trudny

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Sprzedaż detaliczna w październiku w górę. Są nowe dane GUS
Handel
Polacy mają gest na Święta. Wzrostem wydatków przebiją zachodnich Europejczyków
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama