Reklama

Sklepy z ubraniami miały udany styczeń

Trwające podwyżki cen odzieży i obuwia sprawiają, że przeceny silniej przyciągają konsumentów. Zakupy robi również wojsko.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Sklepy z ubraniami miały udany styczeń

Foto: Adobe Stock

Styczeń to zwykle czas posezonowych przecen. W tym roku także tak było. I choć nastroje konsumentów nie są najlepsze, to trwające od miesięcy lub właśnie wprowadzane podwyżki cen sprawiły, że przychody sklepów z odzieżą, obuwiem i biżuterią rosły. Niektórym markom udaje się nawet podnosić marże.

Poznański Solar w styczniu tego roku wykazał o 21 proc. wyższe przychody (9,9 mln zł) niż rok temu (8,2 mln zł). Sklepy detaliczne z produktami marki odpowiadały za 8,4 mln zł (6,9 mln zł rok wcześniej). – Wzrost obrotów w styczniu 2023 r. w porównaniu ze styczniem 2022 r. nastąpił w wyniku: z jednej strony dostosowywania cen do rosnących kosztów produkcji, co jest zgodne z tendencją ogólnorynkową – mówi Stanisław Bogacki, prezes Solaru.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama