Reklama
Rozwiń

Polacy oszczędzają na czym się tylko da

Tegoroczne święta będą zupełnie inne niż dotąd. Klienci sklepów łapią się za kieszenie. Kupują nie tylko mniej żywności, ale również i prezentów.

Na prezentach handlowcy w tym roku nie zarobią: ma być eko i tanio

Co drugi konsument deklaruje oszczędności nawet na upominkach dla najbliższych. Sezon świąteczny będzie słabszy niż przed rokiem.

Karp w Lidlu za darmo. Jak skorzystać z promocji?

Gdy ceny karpia przyprawiają o palpitacje serca, Lidl wychodzi naprzeciw i osładza ją specjalną promocją.

Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska: Obawiamy się spadków, rynek nadal odreagowuje pandemię

Widzimy drobny spadek liczby klientów i szczerze mówiąc, mamy tu pewne obawy. Sądzimy, że mniejszy ruch w sklepach wynika m.in. z poziomu inflacji – mówi P...

Kultowy Supersam znika po 60 latach ze „swojego” miejsca w Warszawie

Gdy znakomite dzieło architektury, pawilon Supersamu, rozbierano pod biurowiec zapewniano, że Supersam nadal będzie miał miejsce przy warszawskim placu Uni...

Niedziele nie tak ważne dla sklepów z butami i odzieżą

To od podwyżek cen i reakcji konsumentów na nie zależą wyniki sklepów w najgorętszym zwykle dla nich okresie w handlu detalicznym.

Nadszedł koniec remontowego boomu. Mocne spadki sklepów budowlanych

Ruch w sklepach budowlanych w tym roku spadł aż niemal 26 proc. Analitycy spodziewają się poprawy nie wcześniej niż w drugim półroczu 2023 r. Polacy zacisk...

Płonie kolejna galeria handlowa pod Moskwą. Pożar trudno ugasić

W centrum handlowym pod Moskwą ogień pojawił się dziś (12 grudnia) w nocy na terenie hipermarketu budowlanego. Nad ranem zawalił się dach, ogień rozprzestr...

81 proc. Polaków chce w święta oszczędzać na żywności

W listopadzie w sklepach spożywczych było 25,8 proc. drożej niż przed rokiem. W efekcie już 81 proc. Polaków chce na święta wydać mniej na żywność.

Kiepskie nastroje przed świętami. Polacy zaczynają oszczędzać na jedzeniu

Wysoka inflacja skłania 81 proc. konsumentów do ograniczenia wydatków na świąteczne zakupy, również żywnościowe. To dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

Reklama
Reklama

Carrefour Polska stworzył pierwszy refillomat z produktami marki własnej

Francuska sieć uruchomiła pierwszy na polskim rynku refillomat z produktami marki własnej w swoim sklepie Carrefour Arkadia w Warszawie. Jak przekonuje, to...

Świąteczne wydatki będą mniejsze. Ale tylko nieznacznie

Przeciętna polska rodzina wyda w tym roku na zakupy świąteczne nieco ponad 1235 zł – wynika z sondażu IBRIS dla „Rzeczpospolitej”. To mniej niż przed rokie...

Polacy nie chcą jednorazówek. Koniec z pakowaniem żywności w plastik?

Już dwóch na trzech konsumentów chciałoby zakazać pakowania warzyw i owoców w plastik – wynika z badania SW Research. Francja i Hiszpania sobie z tym porad...

Większość Polaków popiera zakaz pakowania żywności w plastik

Już dwóch na trzech konsumentów chciałoby zakazać pakowania warzyw i owoców w plastik, zbadał SW Research. Jednak w Polsce prace stoją.

Najazd Litwinów na polskie sklepy. Kupują wszystko

W Polsce drogo, na Litwie 2-3 razy drożej. Przed Bożym Narodzeniem Litwini robią w Polsce tak duże zakupy jak przed pandemią. Doszedł też nowy sposób kupow...

13 procent Polaków uważa, że obchodzi święta pod presją komercji

Polacy są jednym z tych narodów, który w małym stopniu odczuwa komercyjną presję świąteczną, widząc w Bożym Narodzeniu „właściwą” okazję do świętowania.

Spowolnienie jest już faktem, Black Friday był słabszy

O ile sprzedaż online w ten dzień była wyższa niż w inne dni listopada to jednak w ujęciu rocznym spadła aż 26 procent.

Polskie firmy zyskały platformy do ekspansji

Najwięcej firm eksportujących przez globalne platformy jest w województwach dolnośląskim czy śląskim. Najbardziej efektywne są w woj. lubuskim.

Rośnie eksport z Polski do Niemiec. Za to niemiecki eksport ma się źle

Eksport z Polski do Niemiec w październiku wzrósł o 14,6 proc. rok do roku - poinformował Federalny Urząd Statystyczny Niemiec.

Słabe święta dla biznesu. Polacy wydadzą mniej nawet na prezenty dla dzieci

Sektor winiarski czy odzieżowy mówi o spowolnieniu popytu, a przez rosnące ceny spadki sprzedaży stają się realnym scenariuszem. Ponad 60 proc. Polaków osz...

Reklama
Reklama