Nie da się kupować bez promocji. Nowe pomysły sieci handlowych

Tylko co setny Polak nigdy nie kupuje towarów w obniżonych cenach. W ślad za rosnącymi cenami i kosztami życia przybywa zwolenników okazji. Promocyjne zakupy to siłą rzeczy domena dyskontów i dużych sieci handlowych.

Aktualizacja: 25.08.2023 08:35 Publikacja: 25.08.2023 03:00

Nie da się kupować bez promocji. Nowe pomysły sieci handlowych

Foto: Bloomberg

Mieszkańcy Polski podczas codziennych zakupów żywnościowych regularnie kupują w promocjach 20–40 proc. produktów. Wskazuje na to aż 28,8 proc. badanych przez UCE Research i Syno Poland. „Rzeczpospolita” jako pierwsza poznała wyniki tych badań.

Z kolei 21,6 proc. ankietowanych twierdzi, że różnego typu okazje stanowią 10–20 proc. ich zakupów. Niemal co piąty kupuje zaś w ten sposób aż 40–60 proc. produktów. I tylko 1,3 proc. mówi, że nigdy nie kupuje w promocji. To pokazuje, jak w ślad za rosnącymi cenami zmieniły się zwyczaje zakupowe.

Pozostało 91% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?