Marka Lilou, którą zamierza przejąć grupa VRG wypracowała w 2024 r. około 70 mln zł przychodu, a jej marża EBITDA wyniosła 17–18 proc. – wynika z szacunków przedstawionych w piątek przez Mateusza Kolańskiego, prezesa VRG podczas wideokonferencji z dziennikarzami i analitykami poświęconej wynikom za drugi kwartał 2025 r.
Mateusz Kolański: zakup Lilou to nie był przypadek. Łączymy spółki
– Przejęcie Lilou to nie jest decyzja przypadkowa. Zastanawialiśmy się, jak utrzymać pozytywne dynamiki wzrostowe segmentu jubilerskiego. Przeprowadziliśmy gruntowną analizę rynku pod kątem poszukiwania podmiotu, który wpisywałby się w strategię rozwoju domu marek – skomentował Mateusz Kolański.
Czytaj więcej
Tylko w ostatnich latach rynek na tego typu produkty kupowane online rósł rocznie średnio o 34 pr...
Według niego, W.Kruk, należąca do VRG spółka jubilerska, w ramach transakcji przejmie 43 butiki Lilou działające w Polsce, a dwa zagraniczne zostaną wygaszone. Za transakcją przemawiały takie elementy jak odmienne pozycjonowanie, dostęp do młodszej grupy odbiorców oraz fakt, że Lilou można rozwijać poprzez ekspansję sieci.
– Planujemy rozwijać markę z zachowaniem charakteru, odrębności i tożsamości – podtrzymał Mateusz Kolański.