Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”

Dobre dwa lata po rozpoczęciu wojny firmy takie jak Mondelez nadal zarabiają w Rosji. Właściciel Milki odrzuca krytykę w tej sprawie. Twierdzi, że bez niej...

LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy

Po raporcie Hindenburg Research zarząd odzieżowej spółki zdradza utajnione do tej pory informacje o wyjściu z rosyjskiego rynku. Twórca grupy liczy że odzy...

Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji

Gdańska grupa LPP chce w ciągu trzech lat podwoić skalę biznesu. Ogłosiła plan przy okazji publikacji wyników za 2023 rok. Po raporcie Hindenburg Research...

Nowy etap totalnej wojny cenowej. Co z powrotem 5-proc. VAT-u na żywność?

Duże sieci biorą na siebie od 1 kwietnia VAT na żywność. I czekają na ruch Biedronki, która nie ogłosiła swoich planów.

Sklepy wyręczają rząd. Unikniemy podwyżek cen po powrocie VAT?

Na kilka dni przed powrotem 5-proc. stawki VAT na większość produktów spożywczych sieci handlowe ogłaszają, że biorą go na siebie i konsumenci nie odczują...

Wicepremier Gawkowski: Niedziele handlowe tylko za wielkie wynagrodzenie

– Dzisiaj nie zmieniałbym tego, żeby niedziele były handlowe, ale w przyszłości możemy do tego podejść pod jednym warunkiem: że więcej będzie zarabiała oso...

Zakupy wielkanocne jeszcze bez VAT. Zyskają dyskonty

Większość Polaków właśnie kończy wielkanocne sprawunki. Ponad 90 proc. przynajmniej część zakupów robi w sklepach dyskontowych. Jeszcze bez podatku VAT.

Polacy lubią Allegro. A sieci spożywcze już mniej

Platformę internetową Polacy oceniają jako najlepszego sprzedawcę. Sieci spożywcze odwiedzane najczęściej wypadają sporo gorzej w badaniu.

Lidl uprzedza ruch Biedronki. Nie podniesie cen przez powrót VAT

Sieć handlowa Lidl zapowiedziała właśnie, że mimo powrotu 5-proc. stawki VAT na żywność od 1 kwietnia utrzyma ceny ponad 1,6 tys. produktów na niezmieniony...

Sprzedaż torebek Birkin narusza prawo antymonopolowe? Hermès ma kłopoty

Niedoszli klienci pozywają Hermès za to, że będące symbolem luksusu torebki Birkin są trudno dostępne, a ich sprzedaż bywa uzależniana od zakupu innych pro...

Pierwsza sieć ogłasza, że mimo powrotu VAT nie podwyższy cen

Stało się to czego wszyscy się spodziewali, sieci handlowe już zaczynają zapowiadać, iż biorą na siebie wracający od 1 kwietnia 5 proc. VAT na większość pr...

Będą cła zaporowe na zboża z Rosji i Białorusi. UE bierze się za nietykalne źródło

Komisja Europejska chce odciąć Rosję i Białoruś od rynku UE i wprowadzić zaporowe cła na import z tych krajów zbóż, nasion oleistych, produktów zbożowych....

Mocna przecena Dino po wynikach

Akcje właściciela sieci sklepów zniżkują na początku piątkowej sesji o 8 proc., do 382,2 zł. Spółka podała wyniki słabsze od założeń analityków.

Do sklepów internetowych ciągną cyberoszuści. Jak chronione są dane klientów?

Wraz z wprowadzaniem nowych technologii e-handel wystawiony jest na liczne zagrożenia takie jak fałszywe boty, ataki na aplikacje czy podstawione strony.

Mniej Polaków chce oszczędzać na Wielkanocy

Co prawda oszczędności deklaruje niemal co drugi, ale wynik jest sporo niższy – bo aż 20 pkt proc. – niż przed rokiem. Dla handlu to dobre wiadomości.

Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką

Przedstawiciele rodzimych firm handlowych spotkali się z władzami UOKiK, aby zwrócić uwagę na naganne – według nich – praktyki, które, jak twierdzą, mogą p...

Tenczynek Dystrybucja upadnie? Sąd nie dał się zwieść argumentom Palikota

Sąd odrzucił kolejny już wniosek o otwarcie postępowania układowego dla spółki Tenczynek Dystrubucja, należącej do Janusza Palikota. Zdaniem sądu, to „odby...

Polacy boją się podwyżek cen żywności przez powrót VAT na produkty spożywcze

Twierdzi tak 69 proc. ankietowanych w badaniu ARC Rynek i Opinia, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Większość respondentów nie ma złudzeń, że powrót...

Wojna Lidla i Biedronki zwiększy długi sklepów

55,5 proc. Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami i tańszych wielkanocnych zakupów. Odbije się to jednak na całym sektorze, już...

Coraz ostrzejsza walka Lidla i Biedronki. To będzie tania Wielkanoc?

Większość Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny między dyskontami – Lidlem i Biedronką.