Reklama

Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału

Amazon Prime Day, święto zakupów na popularnej platformie sprzedażowej, może w tym roku okazać się wielką klapą. Niektórzy sprzedawcy już teraz zrezygnowali z udziału ze względu na cła Donalda Trumpa. Amazon ma jednak pomysł, jak się ratować.

Publikacja: 23.06.2025 14:25

Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału

Foto: Bloomberg

Prime Day, coroczne wydarzenie Amazona, w trakcie którego klienci mogą upolować wyjątkowe okazje na platformie e-commerce, potrwa w tym roku aż cztery dni – od 8 do 11 lipca. Przygotowania do jednego z największych świąt zakupów amerykańskiego giganta odbywają się jednak w minorowych nastrojach. Wszystko przez karne cła, które prezydent USA Donald Trump nałożył na wiele krajów, w tym na największych partnerów handlowych Stanów Zjednoczonych.

Czytaj więcej

Donald Trump znów grozi zwolnieniem prezesa Fedu Jerome’a Powella

Sprzedawcy rezygnują z udziału w Amazon Prime Day przez cła Donalda Trumpa

Wojna handlowa już teraz skłoniła niektórych sprzedawców Amazona, którzy pozyskują produkty z Chin bądź innych krajów objętych wysokimi cłami, do rezygnacji z udziału w tegorocznym Prime Day. Chcą oni w ten sposób chronić swoje marże w warunkach drastycznych podwyżek kosztów importu.

Przypomnijmy, że w czerwcu odbyła się druga tura rozmów USA z Chinami w sprawie ceł. Przedstawiciele obu krajów poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie ram prawnych, które mają na celu przywrócenie rozejmu handlowego. – My będziemy mieć stawkę celną na poziomie 55 proc., Chińczycy – 10 proc. – zapowiedział prezydent USA. Ostatecznie porozumienie ma zostać podpisane przez Donalda Trumpa i prezydenta Chin Xi Jinpinga.

Amazon stawia na kosmetyki luksusowe

Amazon ma jednak pomysł, jak ratować się przed skutkami ceł. Postanowił skoncentrować się na branży, z którą dotychczas nie był kojarzony – dóbr luksusowych.

Reklama
Reklama

Platforma liczy na to, że ostatni wzrost sprzedaży wysokomarżowych kosmetyków w kategorii Amazon Premium Beauty złagodzi wpływ ceł na przychody ze sprzedaży Prime Day i nastroje konsumentów. To właśnie ten segment jest zwyczajowo najbardziej odporny na zawirowania gospodarcze na świecie.

Luksusowi gracze kosmetycznie początkowo nie decydowali się na sprzedaż produktów na Amazon Premium Beauty z obawy, że platforma zaszkodzi ich wizerunkowi. To jednak się zmieniło. Dziś Amazon promuje produkty najlepszych marek kosmetycznych, takich jak Clinique należącej do Estee Lauder, Olaplex czy Urban Decay L'Oreal.

W tym roku Adobe Analytics przewiduje „łagodniejsze” zniżki na produkty kosmetyczne, wynoszące od 10 proc. do 17 proc., podczas gdy zniżki na elektronikę mają wahać się od 14 proc. do 22 proc. – powiedział Vivek Pandya, główny analityk w Adobe Digital Insights, cytowany przez agencję Reutera.

Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Handel
Rosyjskie drewno zalewa Unię, choć jest objęte sankcjami
Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama