Reklama
Rozwiń

Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału

Amazon Prime Day, święto zakupów na popularnej platformie sprzedażowej, może w tym roku okazać się wielką klapą. Niektórzy sprzedawcy już teraz zrezygnowali z udziału ze względu na cła Donalda Trumpa. Amazon ma jednak pomysł, jak się ratować.

Publikacja: 23.06.2025 14:25

Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału

Foto: Bloomberg

Prime Day, coroczne wydarzenie Amazona, w trakcie którego klienci mogą upolować wyjątkowe okazje na platformie e-commerce, potrwa w tym roku aż cztery dni – od 8 do 11 lipca. Przygotowania do jednego z największych świąt zakupów amerykańskiego giganta odbywają się jednak w minorowych nastrojach. Wszystko przez karne cła, które prezydent USA Donald Trump nałożył na wiele krajów, w tym na największych partnerów handlowych Stanów Zjednoczonych.

Czytaj więcej

Donald Trump znów grozi zwolnieniem prezesa Fedu Jerome’a Powella

Sprzedawcy rezygnują z udziału w Amazon Prime Day przez cła Donalda Trumpa

Wojna handlowa już teraz skłoniła niektórych sprzedawców Amazona, którzy pozyskują produkty z Chin bądź innych krajów objętych wysokimi cłami, do rezygnacji z udziału w tegorocznym Prime Day. Chcą oni w ten sposób chronić swoje marże w warunkach drastycznych podwyżek kosztów importu.

Przypomnijmy, że w czerwcu odbyła się druga tura rozmów USA z Chinami w sprawie ceł. Przedstawiciele obu krajów poinformowali, że osiągnęli porozumienie w sprawie ram prawnych, które mają na celu przywrócenie rozejmu handlowego. – My będziemy mieć stawkę celną na poziomie 55 proc., Chińczycy – 10 proc. – zapowiedział prezydent USA. Ostatecznie porozumienie ma zostać podpisane przez Donalda Trumpa i prezydenta Chin Xi Jinpinga.

Amazon stawia na kosmetyki luksusowe

Amazon ma jednak pomysł, jak ratować się przed skutkami ceł. Postanowił skoncentrować się na branży, z którą dotychczas nie był kojarzony – dóbr luksusowych.

Reklama
Reklama

Platforma liczy na to, że ostatni wzrost sprzedaży wysokomarżowych kosmetyków w kategorii Amazon Premium Beauty złagodzi wpływ ceł na przychody ze sprzedaży Prime Day i nastroje konsumentów. To właśnie ten segment jest zwyczajowo najbardziej odporny na zawirowania gospodarcze na świecie.

Luksusowi gracze kosmetycznie początkowo nie decydowali się na sprzedaż produktów na Amazon Premium Beauty z obawy, że platforma zaszkodzi ich wizerunkowi. To jednak się zmieniło. Dziś Amazon promuje produkty najlepszych marek kosmetycznych, takich jak Clinique należącej do Estee Lauder, Olaplex czy Urban Decay L'Oreal.

W tym roku Adobe Analytics przewiduje „łagodniejsze” zniżki na produkty kosmetyczne, wynoszące od 10 proc. do 17 proc., podczas gdy zniżki na elektronikę mają wahać się od 14 proc. do 22 proc. – powiedział Vivek Pandya, główny analityk w Adobe Digital Insights, cytowany przez agencję Reutera.

Prime Day, coroczne wydarzenie Amazona, w trakcie którego klienci mogą upolować wyjątkowe okazje na platformie e-commerce, potrwa w tym roku aż cztery dni – od 8 do 11 lipca. Przygotowania do jednego z największych świąt zakupów amerykańskiego giganta odbywają się jednak w minorowych nastrojach. Wszystko przez karne cła, które prezydent USA Donald Trump nałożył na wiele krajów, w tym na największych partnerów handlowych Stanów Zjednoczonych.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama