Bankowość internetowa Credit Swiss nie ma już barier. Pracownicy tego banku są szkoleni, jak należy obsługiwać niepełnosprawnych klientów. Wszelkie pisma dla ludzi słabowidzących czy papierowe wyciągi z rachunku są drukowane powiększoną czcionką. Od połowy 2008 roku niewidomi klienci mogą sobie zażyczyć wyciągów z kont bankowych przygotowywanych pismem Braille’a.
W najczęściej odwiedzanych miejscach w Szwajcarii Credit Swiss do końca sierpnia zainstalował 200 mówiących bankomatów (ich lista znajduje się na stronie internetowej banku, menu również w języku polskim). Instruują one w kilku językach: niemieckim, włoskim, francuskim, angielskim, jak wykonać operację. Do zapewnienia niezbędnej dyskrecji są wykorzystywane słuchawki.
Na stronie internetowej brytyjskiego związku niewidomych (RNIB) można znaleźć informację, czy dany bank przystosował swój serwis online do potrzeb osób słabowidzących. Banki brytyjskie udostępniają komputerowe czytniki ekranu z syntezatorami mowy albo oprogramowaniem powiększającym. Instrukcje obsługi bankomatów są przygotowywane pismem Braille’a, powiększonym drukiem lub w wersji audio. Niektóre banki udostępniają systemy umożliwiające identyfikację banknotów.
Urządzając bankowe placówki, zwraca się uwagę, by napisy na szyldach i tabliczkach były czytelne, a kolorystyka wnętrz wystarczająco kontrastowa, ułatwiająca orientację klientom słabowidzącym. Wiele banków pozwala niewidomym wchodzić do filii z psami przewodnikami.
W banku Halifax przy obsłudze klienta może być wykorzystywany program powiększalnika ekranowego. Doradca może w ten sposób prezentować informacje na monitorze. Listy, wyciągi z kont, kody, broszury itd. na życzenie klienta są wysyłane pismem Braille’a, powiększonym drukiem, na płycie CD albo kasecie.