– Polacy są w trudniejszej sytuacja niż reszta Europy, ponieważ u nas świadomość potrzeby korzystania z usług ubezpieczeniowych jest jeszcze stosunkowo niska. W latach 90. ograniczeniem dla oferty ubezpieczeniowej była cena, teraz już jednak rośnie średni poziom zamożności społeczeństwa i zainteresowanie m.in. rynkiem assistance będzie rosnąć – mówi Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.
Jak wynika z najnowszego badania firmy ubezpieczeniowej Europ Assistance najwięcej osób (89 proc.) posiada ubezpieczenie assistance powiązane z ubezpieczeniem komunikacyjnym, druga najliczniejsza grupa, czyli 1/4 posiadających assistance Polaków, korzysta z usług dołączanych do ubezpieczenia mieszkania. Mężczyźni (35 proc.) zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance niż kobiety (21 proc.). Panowie najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, panie z kolei częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych.
Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. posiadających assistance, korzystało z usługi holowania auta i pomocy drogowej (wzrost o 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Druga największa grupa to usługi związane z pomocą medyczną (12 proc., spadek z 17 proc.), niewiele mniej osób skorzystało z pomocy fachowca w domu (wzrost z 8 do 10 proc.).
Co ciekawe, aż 64 proc. badanych określiło jako najbardziej użyteczną usługę pomocy udzielonej podczas podróży zagranicznej, jednak skorzystało z niej jedynie 5 proc. objętych ubezpieczeniem.