Więcej assistance, więcej wygód

28 proc. Polaków posiada usługi assistance. Ale tylko 1/3 z nich korzysta

Aktualizacja: 04.04.2011 01:53 Publikacja: 04.04.2011 01:52

Niskie wykorzystanie dostępnych usług

Niskie wykorzystanie dostępnych usług

Foto: Rzeczpospolita

 

– Polacy są w trudniejszej sytuacja niż reszta Europy, ponieważ u nas świadomość potrzeby korzystania z usług ubezpieczeniowych jest jeszcze stosunkowo niska. W latach 90. ograniczeniem dla oferty ubezpieczeniowej była cena, teraz już jednak rośnie średni poziom zamożności społeczeństwa i zainteresowanie m.in. rynkiem assistance będzie rosnąć – mówi Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Jak wynika z najnowszego badania firmy ubezpieczeniowej Europ Assistance najwięcej osób (89 proc.) posiada ubezpieczenie assistance powiązane z ubezpieczeniem komunikacyjnym, druga najliczniejsza grupa, czyli 1/4 posiadających assistance Polaków, korzysta z usług dołączanych do ubezpieczenia mieszkania. Mężczyźni (35 proc.) zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance niż kobiety (21 proc.). Panowie najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, panie z kolei częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych.

Zdecydowana większość, bo aż 86 proc. posiadających assistance, korzystało z usługi holowania auta i pomocy drogowej (wzrost o 3 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Druga największa grupa to usługi związane z pomocą medyczną (12 proc., spadek z 17 proc.), niewiele mniej osób skorzystało z pomocy fachowca w domu (wzrost z 8 do 10 proc.).

Co ciekawe, aż 64 proc. badanych określiło jako najbardziej użyteczną usługę pomocy udzielonej podczas podróży zagranicznej, jednak skorzystało z niej jedynie 5 proc. objętych ubezpieczeniem.

W stosunku do wyników poprzedniego badania tylko w kategorii „inne" zaobserwowano spadek liczby odpowiedzi o niezbędności danej usługi. We wszystkich innych kategoriach: pomoc drogowa, pomoc medyczna, pomoc podczas podróży zagranicznej i pomoc w domu respondenci zaznaczyli wzrost zapotrzebowania na ofertę. Podobnie jak w poprzednim roku aż 65 proc. ankietowanych wskazało, iż ubezpieczenie assistance dołączane do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt. Połowa respondentów deklaruje, że bogaty pakiet assistance skłoniłby ich do częstszego korzystania z innych usług banku.

– Polacy są w trudniejszej sytuacja niż reszta Europy, ponieważ u nas świadomość potrzeby korzystania z usług ubezpieczeniowych jest jeszcze stosunkowo niska. W latach 90. ograniczeniem dla oferty ubezpieczeniowej była cena, teraz już jednak rośnie średni poziom zamożności społeczeństwa i zainteresowanie m.in. rynkiem assistance będzie rosnąć – mówi Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Jak wynika z najnowszego badania firmy ubezpieczeniowej Europ Assistance najwięcej osób (89 proc.) posiada ubezpieczenie assistance powiązane z ubezpieczeniem komunikacyjnym, druga najliczniejsza grupa, czyli 1/4 posiadających assistance Polaków, korzysta z usług dołączanych do ubezpieczenia mieszkania. Mężczyźni (35 proc.) zdecydowanie częściej deklarują posiadanie assistance niż kobiety (21 proc.). Panowie najczęściej wykorzystują usługi związane z assistance samochodowym, panie z kolei częściej posiadają i chętniej korzystają z assistance dodawanego do ubezpieczenia mieszkania, ubezpieczenia medycznego i produktów bankowych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy