Najbardziej aktywne w korzystaniu z usługi są osoby w wieku 26-35 lat. Polacy najczęściej proszą o pomoc w holowaniu auta (90 proc., w porównaniu do 72 proc. w 2009 r.), pomoc medyczną (9 proc.) oraz wsparcie w podróży zagranicznej (6 proc.). Z pomocy drogowej chętniej korzystają mężczyźni, kobiety z kolei częściej wzywają pomoc medyczną.
– Istotne, że aż 9 na 10 osób jest zadowolonych z udzielonego im w ramach assistance wsparcia. Taki wyniki w innych produktach praktycznie się nie zdarza – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia. Dzieje się tak mimo faktu, że mniej niż połowa badanych przeczytała ogólne warunki ubezpieczenia jakim są objęci.
84 proc. Polaków posiada assistance dołączone do polisy motoryzacyjnej, tylko co dziesiąty ma je powiązane z ubezpieczeniem mieszkaniowym lub produktem bankowych. – Assistance jest dołączany do obowiązkowych ubezpieczeń, od producentów aut czy firm leasingowych stąd tak duże różnice w wynikach. Dodatkowo jego zakres jest znacznie szerszy niż jeszcze kilka lat temu – zauważa Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance.
W nieco mniej niż połowie polis samochodowych oraz mieszkaniowych assistance zostało dołączone do produktu bezpłatnie, za usługę tę najczęściej trzeba płacić w przypadku ubezpieczeń turystycznych kupowanych samodzielnie (79 proc.), najrzadziej - przy gwarancji producenckiej dla auta (mniej niż jedna czwarta). W przypadku produktów bankowych częściej produkt jest dołączany bezpłatnie. Jednocześnie w przypadku asssitance dołączanego do produktów bankowych, czterech na pięciu Polaków uważa, że zwiększa ono ich atrakcyjność.
- To znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich, gdy twierdząco na to pytanie odpowiedziało 65 proc. respondentów. To potwierdza regularnie zwiększające się zainteresowania klientów bankowych produktami assistance – zauważa Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Najwięcej osób otrzymało assistance w ramach konta bankowego (65 proc.) i karty kredytowej (17 proc.), najczęściej była to usługa pomocy medycznej (62 proc.) oraz pomoc w domu (54 proc.), połowa badanych miała dołączone świadczenie pomocy drogowej.