Rośnie liczba korzystających z assistance

Już co trzeci Polak posiada ubezpieczenie assistance, tyle samo osób z niego korzysta, najczęściej jednak rzadziej niż raz w roku, wynika z IV Badania Assistance przeprowadzonego przez Europ Assistance i ARC Rynek i Opinia

Publikacja: 09.03.2012 11:46

Najbardziej aktywne w korzystaniu z usługi są osoby w wieku 26-35 lat. Polacy najczęściej proszą o pomoc w holowaniu auta (90 proc., w porównaniu do 72 proc. w 2009 r.), pomoc medyczną (9 proc.) oraz wsparcie w podróży zagranicznej (6 proc.). Z pomocy drogowej chętniej korzystają mężczyźni, kobiety z kolei częściej wzywają pomoc medyczną.

– Istotne, że aż 9 na 10 osób jest zadowolonych z udzielonego im w ramach assistance wsparcia. Taki wyniki w innych produktach praktycznie się nie zdarza – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia. Dzieje się tak mimo faktu, że mniej niż połowa badanych przeczytała ogólne warunki ubezpieczenia jakim są objęci.

84 proc. Polaków posiada assistance dołączone do polisy motoryzacyjnej, tylko co dziesiąty ma je powiązane z ubezpieczeniem mieszkaniowym lub produktem bankowych. – Assistance jest dołączany do obowiązkowych ubezpieczeń, od producentów aut czy firm leasingowych stąd tak duże różnice w wynikach. Dodatkowo jego zakres jest znacznie szerszy niż jeszcze kilka lat temu – zauważa Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance.

W nieco mniej niż połowie polis samochodowych oraz mieszkaniowych assistance zostało dołączone do produktu bezpłatnie, za usługę tę najczęściej trzeba płacić w przypadku ubezpieczeń turystycznych kupowanych samodzielnie (79 proc.), najrzadziej - przy gwarancji producenckiej dla auta (mniej niż jedna czwarta). W przypadku produktów bankowych częściej produkt jest dołączany bezpłatnie. Jednocześnie w przypadku asssitance dołączanego do produktów bankowych, czterech na pięciu Polaków uważa, że zwiększa ono ich atrakcyjność.

- To znaczny wzrost w porównaniu do lat poprzednich, gdy twierdząco na to pytanie odpowiedziało 65 proc. respondentów. To potwierdza regularnie zwiększające się zainteresowania klientów bankowych produktami assistance – zauważa Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Najwięcej osób otrzymało assistance w ramach konta bankowego (65 proc.) i karty kredytowej (17 proc.), najczęściej była to usługa pomocy medycznej (62 proc.) oraz pomoc w domu (54 proc.), połowa badanych miała dołączone świadczenie pomocy drogowej.

Najwięcej zgłaszanych szkód dotyczy zdarzeń komunikacyjnych.

– Tak będzie jeszcze przynajmniej przez kilka najbliższych lat, chociażby z uwagi, że w Polsce starzeje się park samochodowy. Rynek assistance rośnie w tempie 10-proc. i taka dynamika powinna utrzymać się w najbliższych latach. Najszybszy rozwój przewiduję natomiast dla assistance domowego – dodaje Grzelak.

Przychody Europ Assistance rosły w 2011 r. szybciej niż rynek, w tempie około 30 proc. Firma współpracuje z około 30 proc. ubezpieczycieli, 35-40 proc. rynku leasingowego oraz około 60 proc. banków w Polsce.

Najbardziej aktywne w korzystaniu z usługi są osoby w wieku 26-35 lat. Polacy najczęściej proszą o pomoc w holowaniu auta (90 proc., w porównaniu do 72 proc. w 2009 r.), pomoc medyczną (9 proc.) oraz wsparcie w podróży zagranicznej (6 proc.). Z pomocy drogowej chętniej korzystają mężczyźni, kobiety z kolei częściej wzywają pomoc medyczną.

– Istotne, że aż 9 na 10 osób jest zadowolonych z udzielonego im w ramach assistance wsparcia. Taki wyniki w innych produktach praktycznie się nie zdarza – mówi Krzysztof Szczerbacz z ARC Rynek i Opinia. Dzieje się tak mimo faktu, że mniej niż połowa badanych przeczytała ogólne warunki ubezpieczenia jakim są objęci.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy