PIKE niezadowolone z kształtu kampanii cyfryzacyjnej

Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE) oprotestowała obecny kształt kampanii informacyjnej na temat naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Jej zdaniem jest ona niezgodna z unijnymi wytycznymi

Aktualizacja: 16.07.2012 11:19 Publikacja: 15.07.2012 15:07

PIKE niezadowolone z kształtu kampanii cyfryzacyjnej

Foto: ROL

PIKE

wysłało w tej sprawie pisma do

Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji.

Zdaniem właścicieli kablówek, nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informacyjną (TVP, TVN, Polsat, TV4 i TV Puls), fikcyjnie przerywając trwający program i informując, że niebawem bez odpowiedniego sprzętu do odbioru NTC nie da się oglądać telewizji, sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki). – Nadawcy realizują powyższy obowiązek w sposób nieprawidłowy, a ponadto godzący w wolną konkurencję oraz słuszne interesy operatorów sieci kablowych, jak również innych podmiotów rozprowadzających programy telewizyjne – pisze Jerzy Straszewski, prezes PIKE, w piśmie do przewodniczącego KRRiT.

PIKE: kampania narusza zasadę neutralności technologicznej

PIKE

wnioskuje w nim o ukrócenie tych działań, jako naruszających zapisy tzw. ustawy cyfryzacyjnej, gdzie podane jest, że kampania informacyjna na temat

NTC

ma informować o procesie. Zdaniem kablówek w obecnym kształcie jest ona kampanią reklamową. – Niepełny sposób przedstawiania faktów związanych z wdrożeniem

NTC

sprawia, że odbiorcy kampanii – będący abonentami sieci kablowych – odnoszą często wrażenie, że istnieje faktyczna konieczność nabycia odpowiednich urządzeń i przejścia na odbiór

NTC

– podaje

PIKE

. Zdaniem Izby pokazywane w telewizjach spoty są „nie do zaakceptowania", bo – dodatkowo - przekazywane w nich informacje podawane są pod szyldem

Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

-

MAiC

. Kampania w takim kształcie narusza unijną zasadę neutralności technologicznej, a widzów naraża na indoktrynacje nieuczciwych handlarzy, którzy mogą wmawiać im konieczność zakupu urządzeń do odbioru

NTC

, nawet, jeśli w danym gospodarstwie domowym jest już kablówka czy platforma satelitarna.

Polsce grozi gniew KE?

- Prowadzona przez MAiC, we współpracy z nadawcami, kampania rodzi poważne wątpliwości natury prawnej – podaje PIKE. Jej zdaniem narusza zapisy tzw. dyrektywy ramowej UE oraz Traktat o funkcjonowaniu UE w jego fragmentach dotyczących wykorzystywania pomocy publicznej (kampania jest i będzie prowadzona po części ze środków publicznych, a jako taka nie powinna sprzyjać żadnej grupie przedsiębiorstw na danym rynku). – Podjęcie proponowanych przez PIKE kroków prawnych przez KRRiT pozwoli na uniknięcie dalszych negatywnych konsekwencji, w tym wynikających z niezgodności działań nadawców oraz MAiC prawem unijnym. W obecnym stanie rzeczy istnieje bowiem możliwość wszczęcia przeciwko Rzeczpospolitej Polskiej postępowania przez Komisję Europejską na podstawie naruszenia przez polskie władze art. 107 Traktatu o funkcjonowaniu UE przez udzielenie nieuzasadnionej pomocy publicznej – podaje PIKE.

PIKE

wysłało w tej sprawie pisma do

Pozostało 98% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy