Przy założeniu, że gospodarstw domowych mamy dziś w kraju ok. 14 mln, usługę odbiera ok. 2,2 mln gospodarstw domowych.
Emitel: DVB-T w niecałych 15 proc. domów
Bardzo podobnie wypadają badania Emitela. – Z naszych wykonywanych we współpracy z PBS wynika, że ta liczba nie osiągnęła jeszcze 15 proc., ale jest bardzo zbliżona do wyników Nielsena. Natomiast z dużym przekonaniem mogę potwierdzić, że dynamika wzrostu tych wyników jest dokładnie taka sama jak u Nielsena. Różnica wielkości wynika wyłącznie z różnej metodologii – mówi Krzysztof Kaczmarczyk, wiceprezes Emitela. Jego zdaniem realne jest, że docelowo usługę odbierać nawet jedna trzecia gospodarstw. Na razie w całym kraju nie można jeszcze nawet odbierać wszystkich dostępnych w ramach bezpłatnej cyfrowej oferty kanałów. Ujednolicenie oferty może dodatkowo zwiększyć zainteresowanie DVB-T.
Według Kaczmarczyka, możliwe jest, że do szybkiego wzrostu zainteresowania naziemną telewizją cyfrową przyczyniły się i nadawane w ramach jej oferty w wysokiej rozdzielczości (HD) relacje z mistrzostw Euro, i kampania informacyjna prowadzona przez rząd i większa dostępność sprzętu do odbioru tej usługi w sklepach.
Wiesław Łodzikowski