Błąd w numerze rachunku odbiorcy przelewu lub kwocie przelewu może oznaczać utratę pieniędzy. Najważniejsze jest jak najszybsze i precyzyjne zgłoszenie błędu do banku. Ale nawet jeśli zadziałamy szybko, nie będziemy mieli pewności, że pieniądze zostaną nam zwrócone. Wszystko zależy od decyzji osoby, na rachunek której wpłynęła gotówka.
Jeśli przelew nie został jeszcze zrealizowany przez bank (nie odbyła się wychodząca sesja elixir), możemy skontaktować się z bankiem telefonicznie i zlecić anulowanie operacji. Gdy przelew był robiony przez Internet, można sprawdzić, czy został już wykonany (w niektórych bankach jest zakładka: przelewy niezrealizowane). Jeśli nie został, można po prostu anulować zlecenie.
Jak mówi Justyna Giżewska, ekspert w Departamencie Marketingu Bankowości Detalicznej Banku Millennium, w sytuacji gdy błędny przelew (krajowy lub zagraniczny) został już zrealizowany, wymagane jest złożenie w banku reklamacji. Można to zrobić w oddziale, poprzez serwis telefoniczny lub internetowy. Konieczne jest jednoznaczne określenie danych transakcji, której dotyczy reklamacja.
W przypadku przelewów krajowych prawdopodobne jest, że będzie to reklamacja post factum, ponieważ zlecenia z bieżącą datą wykonania bank realizuje w ciągu najbliższej sesji rozliczeniowej i czasu jest niewiele.
200 zł