T-Mobile Polska
w III kw. br. zanotował 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r., ograniczając spadek obrotów wobec poprzednich okresów. W euro tendencja wygląda jeszcze lepiej: spadek wynosi tylko 1 proc.
Telekomunikacyjna spółka notowała w minionym kwartale spadek przychodów w segmencie klientów indywidualnych, podczas gdy w segmencie B2B udało jej się przychody utrzymać na poziomie niezmienionym wobec tego sprzed roku.
EBITDA telekomu wyniosła 624 mln zł, rosnąc nieznacznie (o 1 proc.) w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Firma poprawiła dzięki splotowi tych dwóch czynników rentowność: marża EBITDA urosła do 38,5 proc. z 37,1 proc. w III kw. ub.r..
Baza aktywnych kart SIM T-Mobile powiększyła się w kwartale o 53 tys. do 15,728 mln, ale za sprawą wzrostu w segmencie pre-paid. Telekom obsługiwał w końcu września 8,837 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych, o 92 tys. więcej niż w czerwcu. Aktywnych kart SIM w segmencie post-paid ubyło mu natomiast 39 tys. i kwartał zakończył z wynikiem 6,891 mln klientów.