Reklama

Po raporcie Draghiego o przyszłości UE: telekomunikacja podzielona

Nie jest pewne, czy Unia Europejska weźmie sobie do serca rekomendacje Mario Draghiego. Jeśli jednak to zrobi, można być pewnym, że w sektorze telekomunikacyjnym będzie skandal.

Publikacja: 11.09.2024 04:30

Po raporcie Draghiego o przyszłości UE: telekomunikacja podzielona

Foto: Simon Wohlfahrt/Bloomberg

Opublikowany w poniedziałek raport Mario Draghiego o przyszłości Unii Europejskiej przygotowany na zlecenie Ursuli von der Leyen, szefowej Komisji Europejskiej, w branży telekomunikacyjnej wzbudził mieszane uczucia. Zadowoleni są najwięksi europejscy gracze – dawni monopoliści. Protestują operatorzy mniejsi, wyrośli dzięki inicjatywom burzącym monopole.

Ułatwienie konsolidacji firm telekomunikacyjnych w krajach członkowskich Unii Europejskiej, rezygnację z regulowania rynku w modelu ex ante (z wyprzedzeniem) na rzecz ex post (po fakcie) oraz udział dużych platform internetowych w finansowaniu inwestycji – to najważniejsze rekomendacje dla sektora telekomunikacyjnego z raportu „Przyszłość europejskiej konkurencyjności” firmowanego przez włoskiego ekonomistę Mario Draghiego, który w przeszłości był m.in. prezesem Europejskiego Banku Centralnego.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Biznes
Kreml zagrabia kolejne firmy. Teraz kraby i przekąski będą zarabiać na wojnę
Biznes
Kogo boi się Roman Abramowicz? Jego superjachty dostały systemy obrony rakietowej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Bartłomiej Babuśka został nowym prezesem ARP. Zastapił Wojciecha Balczuna
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama