Joanna Kupisiak, account manager w Lighthouse Consultants, zajmuje się kontaktami z dziennikarzami. – W codziennej pracy specjalisty do spraw public relations warto być na bieżąco w kwestiach związanych z korzystaniem z najnowszych narzędzi komunikacji, jakie daje Internet. Ważna jest również umiejętność interpretacji prawa prasowego czy treningi wystąpień przed kamerą. To bardzo pomocne w wyjaśnianiu pracodawcy czy klientom, jak w praktyce rozmawiać z mediami – mówi. Dlatego tak istotna jest specjalistyczna edukacja z zakresu zarządzania zespołem. – Specyfiką zawodu jest praca pod ciągłą presją czasu – tłumaczy Joanna Kupisiak.
[srodtytul]Co to przekaz i target?[/srodtytul]
Instytut Doradztwa Regionalnego i Europejskiego z Krakowa, na rynku szkoleń działa od siedmiu lat. Firma organizuje szkolenia pod nazwą Public Relations. – Ich celem było wprowadzenie do tematyki PR, zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami z tej dziedziny, takimi jak przekaz czy target, i przeprowadzenie praktycznych ćwiczeń pozwalających na ich zastosowanie – mówią przedstawiciele firmy.
Szkolenie podzielone jest na cztery części. W pierwszej omawiane są cele warsztatu oraz oczekiwania uczestników. W drugiej uczestnicy mają poznać siłę przekazu, czyli co i do kogo mogą mówić, aby osiągnąć swoje cele. Poza tym dowiedzą się, co to jest PR, jaka jest rola dobrej komunikacji w kształtowaniu wizerunku, rodzaje komunikacji czy warunki oraz rodzaje dobrze podanego przekazu. Podczas kolejnej części uczestnicy poznają zasady współpracy z mediami, uczą się, jak przygotować notatkę prasową, wystąpienie publiczne czy prezentację. Na zakończenie kursanci dostaną certyfikat. Szkolenie jest jednodniowe, trwa pięć godzin. Koszt – 190 zł.
[srodtytul]Każdy może zostać PR-owcem?[/srodtytul]