Pani Urszula jest klientką BNP Paribas Fortis. Kilka miesięcy temu jej karta kredytowa straciła ważność.
– Bank automatycznie przysłał mi nową. Nie było mnie w domu, więc listonosz zostawił awizo. Nie miałam jednak czasu, by pójść na pocztę – opowiada czytelniczka. Teraz zastanawia się, czy i kiedy bank naliczy jej roczną opłatę za kartę, której nie ma.
Katarzyna Żądło, rzecznik BNP Paribas Fortis, tłumaczy, że nieodebranie karty nie wstrzymuje naliczenia opłaty za jej wznowienie i użytkowanie w kolejnym roku. Karta jest przedłużana automatycznie, chyba że klient wypowie umowę co najmniej 60 dni przed jej wygaśnięciem. Roczna opłata za karty podstawowe (Standard i Classic) w BNP Paribas Fortis wynosi 39 zł.
– Kartę wysyłamy listem poleconym. Jeśli klient nie odbierze jej w terminie, przesyłka wraca do opiekuna jego rachunku. Ten dzwoni do klienta i zaprasza po odbiór. Jeśli mimo to dana osoba nie zgłosi się, karta jest zastrzegana – tłumaczy Katarzyna Żądło.
[srodtytul]Decydująca jest liczba transakcji[/srodtytul]