- Od wielu lat rozmawiamy z operatorami komórkowymi na temat wprowadzenia usług mobilnych. Chcielibyśmy, aby były dostępne dla naszych abonentów. Nie mamy jeszcze gotowej odpowiedzi na pytanie, jak to zrobimy. Dalej pracujemy nad strategią. Choć sam fakt, że Aster takie usługi posiada, to oczywiście dla nasz szansa.
- Jedną z możliwości wejścia na rynek telefonii komórkowej jest udział w przetargu LTE, szykowanym przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Czy kierowana przez Pana firma w nim wystartuje?
- Nie wykluczałbym startu w przetargu na częstotliwości LTE. Nasza grupa w różny sposób rozwija usługi komórkowe. Są też przykłady rynków, gdzie budujemy sieć mobilną od podstaw, jak np. w Chile. Są też jednak i takie, gdzie grupa działa tylko jako MVNO.
- Sieci kablowe – w tym Aster - rozwijają usługi dla klientów biznesowych. Czy i jaki udział mają one w przychodach UPC Polska?
- Usługi dla biznesu, to segment, z którym wiążemy duże nadzieje na przyszłość. Na razie przychody z tego tytułu stanowią niewielką część naszych obrotów. Byłbym zadowolony, gdyby, tak jak u operatorów amerykańskich udział ten sięgnął 10 proc.
- Ostatnio deklarował pan zainteresowanie siecią Multimedia Polska. Czy oprócz tej firmy UPC interesują inne podmioty w Polsce?