Konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce rozstrzygany był w pierwszym kwartale 2009 roku, ale usługa jeszcze nie wystartowała. Zgodnie z wymogami
Urzędu Komunikacji Elektronicznej
zwycięska firma
Info-TV-FM
Aktualizacja: 29.09.2011 10:17 Publikacja: 29.09.2011 09:29
Konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce rozstrzygany był w pierwszym kwartale 2009 roku, ale usługa jeszcze nie wystartowała. Zgodnie z wymogami
Urzędu Komunikacji Elektronicznej
zwycięska firma
Info-TV-FM
, która pokonała w konkursie spółkę operatorów komórkowych (Mobile TV), jest zobowiązana do wykorzystania zarezerwowanych częstotliwości w 31 miastach Polski do 31 maja 2015 roku, a w całym kraju: od 1 czerwca 2015 roku do 31 grudnia 2023 roku Koszty budowy sieci dla 31 miast w roku wygrania konkursu firma szacowała na 150 mln zł.
Jerzy Cegliński
z zarządu Info-TV-FM podkreśla, że spółka ma obowiązki związane z rozwojem sieci, ale nie ma obowiązkowej daty uruchomienia usługi dla końcowego odbiorcy. Nie chce deklarować, kiedy usługa mogłaby w ogóle ruszyć. – Jesteśmy operatorem hurtowym i kluczowe jest dla nas znalezienie operatora detalicznego, który będzie dystrybuował usługę – mówi.
Info-TV-FM na razie nie zdecydowało jeszcze nawet, w jakiej technologii chce nadawać mobilne programy. Konkurs wygrało z planami uruchamiania jej w technologii DVB-H. W styczniu tego roku prezes UKE zmieniła jednak rezerwację częstotliwości radiowych z zakresu 470-790 MHz dla Info-TV-FM, wykreślając z niej zapisy o DVB-H.
– Ta technologia była krojona pod potrzeby operatorów komórkowych. Teraz w Europie, w Finlandii, rusza inna, nowsza: DVB-T2, której bliżej do rynku telewizyjnego – mówi Cegliński. Jak dodaje, na świecie technologia ta jest wykorzystywana m.in. w Japonii. – W ramach każdego z kilkunastu multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej działa tam jeden kanał mobilny. Dzięki temu jest ich tam kilkanaście. Na Ukrainie także cyfrowa telewizja naziemna wdrażana jest w technologii DVB-T2.
Mobilna telewizja w Europie funkcjonuje jednak w ograniczonym zakresie, umiarkowane znaczenie rynkowe ma m.in. we Włoszech, w Finlandii i Albanii. Nigdzie jednak nie odniosła tak spektakularnego sukcesu jak w krajach azjatyckich.
W liczącej ok. 50 mln mieszkańców Korei Południowej na koniec ubiegłego roku według Korea Radio Promotion Association na rynku było już – bagatela – ponad 42 miliony urządzeń do odbioru mobilnej telewizji nadawanej tam w technologii T-DMB. Popularność usługi rośnie tam lawinowo: rok wcześniej telefonów i innych urządzeń do odbioru T-DMT było ponad 27 mln, a w 2006 roku niecałe 3 mln.
Mobilne kanały zapewniają główni nadawcy – KBS, MBC i SBS, łącznie stacji jest ponad 20, a za dostęp do ich treści nadawanych mobilnie się nie płaci (usługa utrzymuje się z reklam).
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Rzeczpospolita
Konkurs na operatora mobilnej telewizji w Polsce rozstrzygany był w pierwszym kwartale 2009 roku, ale usługa jeszcze nie wystartowała. Zgodnie z wymogami
Urzędu Komunikacji Elektronicznej
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne – przekonuje Orange Polska.
Obniżona po konsultacjach projektu aukcji częstotliwości 700 i 800 MHz cena wywoławcza za blok pasma wynosi 356 mln zł. Resort cyfryzacji ma już ustalenia z Ukrainą.
Trzeci kwartał br. przyniósł telekomunikacyjnej grupie wyhamowanie spadku przychodów widocznego w pierwszej połowie roku – spodziewają się biura maklerskie ankietowane przez „Parkiet”.
Play intensyfikuje działania skierowane do przedsiębiorców. Właściwa strategia i spójność działań pozwoliły firmie osiągnąć sukces, który teraz planuje powtórzyć w obszarze usług dla biznesu.
Prawo Komunikacji Elektronicznej to ustawa, która ma poprawić działanie rynku telekomunikacyjnego oraz zapewnić konsumentom lepszą ochronę. Nowe zasady wejdą w życie 10 listopada. Część osób mogła już otrzymać informacje w tej sprawie od swojego operatora. Co konkretnie ma się zmienić?
Nie jest pewne, czy Unia Europejska weźmie sobie do serca rekomendacje Mario Draghiego. Jeśli jednak to zrobi, można być pewnym, że w sektorze telekomunikacyjnym będzie skandal.
Urząd Komunikacji Elektronicznej zamknął konsultacje planu zagospodarowania cennych częstotliwości dla sieci 5G. Wziął w nich udział... jeden telekom. To jednak nie oznacza, że pasmo mało kogo obchodzi. Wręcz przeciwnie. Teraz ruch po stronie rządu.
Pierwsze nowe oferty telekomów na usługę przewodowego dostępu do internetu w połączeniu z umową krótszą niż na rok to znak, że wielkimi krokami zbliża się ważny okres handlowy m.in. dla telekomów. Co w tym roku będzie hitem okresu „back to school”?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas