Zmiany w bankowości mobilnej wprowadził właśnie ING Bank.
– Gdy w 2009 r. uruchamialiśmy mobilną wersję bankowości internetowej, dominowały proste telefony komórkowe. Dziś obserwujemy rosnącą popularność smartfonów i innych urządzeń wyposażonych w ekrany dotykowe. Zmiany w mobilnej wersji systemu online zostały przygotowane z myślą o ich użytkownikach – mówi Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej w ING Banku.
Oprócz zmian wizualnych bank wprowadził nowe funkcje, dzięki którym w większości sytuacji wersja mobilna ma się stać pełnoprawnym zastępstwem systemu online. Bankowość w komórkach chce także rozwinąć PKO BP. Na początku przyszłego roku planuje rozszerzyć funkcjonalność bankowości mobilnej iPKO, m.in. o możliwość przeglądania: listy i szczegółów lokat, zleceń stałych, poleceń zapłaty, listy kart kredytowych oraz operacji bieżących wykonanych kartą kredytową, listy transakcji oczekujących. Następnie serwis zostanie rozszerzony o funkcjonalności zdefiniowanych doładowań telefonów komórkowych. Większość tych funkcji wdrożył także Inteligo – internetowe ramię PKO BP.
Bank Millennium w ciągu kilku tygodni udostępni w systemie bankowości mobilnej wyszukiwarkę bankomatów, placówek, możliwość przeglądania nadchodzących płatności. W dalszej kolejności ma być rozwijana oferta również dla firm. Kolejne zmiany wprowadza prekursor bankowości mobilnej w Polsce – Rai-ffeisen Bank. Ostatnio wprowadził aplikację na platformie Android. Jest pierwszym bankiem na naszym rynku posiadającym aplikacje na wszystkich systemach operacyjnych (iOS, Android, Symbian, BlackBerry, Java, Windows Mobile). – Jeszcze w tym roku planujemy wzbogacić Mobilny Bank o nowe funkcjonalności m.in. nową wersję aplikacji na Androida, oraz jako pierwsi w Polsce uruchomimy mobilną platformę do transakcji online na rynku walutowym – zapowiada Sebastian Malahfji z Departamentu Bankowości Elektronicznej w Raiffeisen Bank Polska.
Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki m.krzesniak@rp.pl