PIKE
nie było z niej jednak zadowolone i już wcześniej alarmowało jednak, że nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informującą o DVB-T (
TVP, TVN, Polsat
, TV4 i
TV Puls
Aktualizacja: 05.09.2012 14:49 Publikacja: 05.09.2012 14:49
Foto: ROL
PIKE
nie było z niej jednak zadowolone i już wcześniej alarmowało jednak, że nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informującą o DVB-T (
TVP, TVN, Polsat
, TV4 i
TV Puls
), fikcyjnie przerywając trwający program i informując, że niebawem bez odpowiedniego sprzętu do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej nie da się oglądać telewizji, sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki).Kablarze wysłali nawet w tej sprawie list do
Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji. – Niepełny sposób przedstawiania faktów związanych z wdrożeniem NTC sprawia, że odbiorcy kampanii – będący abonentami sieci kablowych – odnoszą często wrażenie, że istnieje faktyczna konieczność nabycia odpowiednich urządzeń i przejścia na odbiór NTC – pisali w piśmie członkowie
PIKE
. I dodawali, że - zdaniem Izby - pokazywane w telewizjach spoty są w związku z tym „nie do zaakceptowania".
Teraz zdecydowali się samodzielnie włączyć w proces informacyjny, tworząc witrynę www.cyfryzacjabezobaw.pl. Informować będą też biura obsługi klienta operatorów, lokalne telewizje telewizjach ulotki opracowane wspólnie z Federacją Konsumentów, być może ruszy także kampania billboardowi. - Konieczność dostosowania się do cyfrowego odbioru dotyczy tylko części społeczeństwa, która odbiera naziemną telewizję analogową przy pomocy anten indywidualnych lub zbiorczych. Grupa tych użytkowników jest szacowana na około 3 mln gospodarstw domowych. Kampania ma na celu, między innymi, uspokojenie abonentów płatnych telewizji. Chcemy jednak również wskazać dotychczasowym użytkownikom naziemnej telewizji analogowej na możliwość wyboru dostępu do naziemnej telewizji cyfrowej, jaką w danym obszarze zasięgu, oferują telewizje kablowe – mówi Jerzy Straszewski, prezes PIKE.
Izba zamierza współpracować przy swoich działaniach z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.
Kampania ma trwać do czasu tzw. switch-off w lipcu 2013 roku.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
PIKE
nie było z niej jednak zadowolone i już wcześniej alarmowało jednak, że nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informującą o DVB-T (
Kolejne trzy wyższe uczelnie i dwa resorty dołączyły do prac nad specjalnym raportem pt. „Bezpieczeństwo łańcuch...
Od strony użytkowej najważniejszy element e-Doręczeń to szybkość. Nie musimy też odwiedzać placówki pocztowej, ż...
Wyzwania związane z sytuacją geopolityczną w różnych kontekstach, także gospodarczych, zdominowały Polski Kongre...
Nowelizacja ustawy o Krajowym Systemie Cyberbezpieczeństwa (KSC) miała być tarczą chroniącą polskie firmy i inst...
Cyberprzestępcy wykorzystują dziś coraz bardziej wyrafinowane metody. Skalę zagrożeń ujawnia najnowszy raport CE...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas