Kablarze z własną kampanią nt. cyfryzacji naziemnej telewizji

Kampania doinformowująca Polaków na temat cyfryzacji telewizji naziemnej obejmie m.in. anteny lokalnych stacji oraz stworzona w tym celu witrynę internetową. Zdaniem operatorów rządowa kampania, w takim kształcie, w jakim jest prowadzona, może wprowadzić część mniej zorientowanych klientów płatnych telewizji w błąd

Publikacja: 05.09.2012 14:49

Kablarze z własną kampanią nt. cyfryzacji naziemnej telewizji

Foto: ROL

PIKE

nie było z niej jednak zadowolone i już wcześniej alarmowało jednak, że nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informującą o DVB-T (

TVP, TVN, Polsat

, TV4 i

TV Puls

), fikcyjnie przerywając trwający program i informując, że niebawem bez odpowiedniego sprzętu do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej nie da się oglądać telewizji, sugerują widzom, że przejście na tę technologię jest konieczne do oglądania jakiejkolwiek telewizji, a to niezgodne z prawdą, bo są przecież jeszcze operatorzy płatnej telewizji (w tym kablówki).Kablarze wysłali nawet w tej sprawie list do

Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

, premiera oraz resortu administracji i cyfryzacji. – Niepełny sposób przedstawiania faktów związanych z wdrożeniem NTC sprawia, że odbiorcy kampanii – będący abonentami sieci kablowych – odnoszą często wrażenie, że istnieje faktyczna konieczność nabycia odpowiednich urządzeń i przejścia na odbiór NTC – pisali w piśmie członkowie

PIKE

. I dodawali, że - zdaniem Izby - pokazywane w telewizjach spoty są w związku z tym „nie do zaakceptowania".

Teraz zdecydowali się samodzielnie włączyć w proces informacyjny, tworząc witrynę www.cyfryzacjabezobaw.pl. Informować będą też biura obsługi klienta operatorów, lokalne telewizje telewizjach ulotki opracowane wspólnie z Federacją Konsumentów, być może ruszy także kampania billboardowi.  - Konieczność dostosowania się do cyfrowego odbioru dotyczy tylko części społeczeństwa, która odbiera naziemną telewizję analogową przy pomocy anten indywidualnych lub zbiorczych. Grupa tych użytkowników jest szacowana na około 3 mln  gospodarstw domowych. Kampania ma na celu, między innymi, uspokojenie abonentów płatnych telewizji. Chcemy jednak również wskazać dotychczasowym użytkownikom naziemnej telewizji analogowej na możliwość wyboru dostępu do naziemnej telewizji cyfrowej, jaką w danym obszarze zasięgu, oferują telewizje kablowe – mówi Jerzy Straszewski, prezes PIKE.

Izba zamierza współpracować przy swoich działaniach  z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji.

Kampania ma trwać do czasu  tzw. switch-off  w lipcu 2013 roku.

PIKE

nie było z niej jednak zadowolone i już wcześniej alarmowało jednak, że nadawcy telewizyjni, którzy realizują kampanie informującą o DVB-T (

Pozostało 92% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy