Banki udostępniają aplikacje pomagające w analizowaniu wydatków i zarządzaniu domowym budżetem.
Bank Millennium od ponad roku oferuje aplikację „ Manager Finansów", z której może korzystać każdy użytkownik konta z dostępem do bankowości elektronicznej. A w grudniu bank umożliwił korzystanie z tego rozwiązania również w komórkach.
Analiza wydatków
Aplikacja automatycznie kategoryzuje, sortuje, zestawia, analizuje oraz wizualizuje zarówno transakcje historyczne (do roku wstecz), jak i bieżące (operacje bankowe, przelewy i transakcje kartowe w trakcie autoryzacji i rozliczone). Daje klientom możliwość lepszej kontroli miesięcznych przychodów i wydatków.
Użytkownicy mogą zmieniać kategorie wydatków i tworzyć własne podkategorie, wybierać karty i konta, które chcą uwzględnić w raportach, włączać i wyłączać transakcje na rachunkach (lokaty i rachunki oszczędnościowe) oraz ustawiać własne reguły przyporządkowania kolejnych transakcji.
– Transakcje, raporty, podsumowania i reguły są aktualizowane w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że widać je od razu po wykonaniu lub akceptacji operacji przez system – tłumaczy Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.