Materiał powstał we współpracy z Visa
Jak często Polacy zaglądają do swoich aplikacji bankowych?
Igor Zacharjasz: 28 proc. uczestników badania „Mobile Banking Experience” opracowanego przez Studio Innowacji Visa korzysta z aplikacji kilka razy dziennie, a 34 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu[2]. Połowa konsumentów (61 proc.) docenia aplikacje za to, że dzięki nim mają wiedzę o tym, co się dzieje z ich zasobami oraz jak najlepiej nimi zarządzać[3]. Dane mogą prowadzić do wniosku, że aplikacja bankowa zmieniła częstotliwość kontaktu oraz rolę kanałów w relacji klienta z bankiem i jego ofertą produktową. Aplikacje pomagają również w kontroli nad codziennymi wydatkami oraz finansami osobistymi. W ten sposób wykorzystuje je aż 69 proc. osób[4]. To sygnał dla banków, by tak planować swoje rozwiązania i dostosowywać oferty, aby zachęcać użytkowników do korzystania z nowych produktów, takich jak kredyty czy fundusze inwestycyjne.
Jakie są więc najważniejsze cechy aplikacji, o których muszą pamiętać banki?
Najistotniejsze obszary to prostota, procesy automatyzujące i edukacja. Banki powinny pamiętać, że konkurują ze sobą, ale również ze wszystkimi aplikacjami w telefonach klientów – ostatecznie aplikacja bankowa jest tylko jedną z wielu aplikacji codziennego użytku. Przeprowadzone przez nas wywiady jakościowe pokazały również, że rozbudowana wyszukiwarka z opcjami autouzupełniania lub wyszukiwania kontekstowego to bardzo ważne cechy aplikacji.