Reklama

Udział w biegu nie musi oznaczać zgody na publikację wyników z naszymi danymi

Rejestrując się na publiczne wydarzenie sportowe, musimy podać swoje dane, które mogą być następnie publikowane wraz z wynikiem, jaki osiągnęliśmy. Eksperci wskazują jednak, że mimo postanowień regulaminu uczestnik nie musi godzić się na taką publikację.

Publikacja: 16.03.2025 10:31

Udział w biegu nie musi oznaczać zgody na publikację wyników z naszymi danymi

Foto: Adobe Stock

Do „Rzeczpospolitej” zgłosił się czytelnik, który planuje wziąć udział w Półmaratonie Warszawskim. Zaniepokoiły go jednak pewne zapisy regulaminu tego wydarzenia oraz stosowanej na nim polityki ochrony danych osobowych. Przewiduje on bowiem, że aby zarejestrować się na wydarzenie, trzeba podać swoje dane, przy czym część z nich będzie publikowana na stronie wydarzenia wraz z wynikiem uczestnika osiągniętym podczas biegu.

Jak wskazano w punkcie XII regulaminu, który dotyczy ochrony danych osobowych, przetwarzanie obejmuje publikację takich danych, jak imię, nazwisko, rok urodzenia, miejscowość i nazwa klubu. Z kolei w załączniku nr 2, który zawiera szczegółowe zasady przetwarzania danych, zastrzeżono, że niepodanie wymaganych informacji uniemożliwia zawarcie umowy i udział w biegu, jak i prowadzenia konta na stronie biegu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama