Reklama

Informacje o preferencjach reklamowych mogą być danymi osobowymi

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że zgody na informacje konieczne do wyświetlania spersonalizowanych reklam pozwalają na identyfikację użytkownika, a zatem podlegają RODO.

Publikacja: 08.03.2024 03:00

Informacje o preferencjach reklamowych mogą być danymi osobowymi

Foto: AdobeStock

Sprawa dotyczy sprzedaży danych osobowych w celach marketingowych w formie aukcji. Gdy przeglądamy internet i klikamy przycisk akceptacji w wyskakującym okienku np. „Dbamy o twoją prywatność” (lub podobnym), niejako za kulisami trwa licytacja między brokerami i platformami reklamowymi o to, jaką reklamę zobaczymy na tej stronie lub aplikacji. Jest ona zależna w dużej mierze od naszego profilu użytkownika budowanego na podstawie informacji np. o wieku, lokalizacji czy historii wyszukiwania.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama