Spółka P4 kupiła za 13,4 mln euro (około 60 mln zł) 100 proc. udziałów w Virgin Mobile Polska w sierpniu 2020 r., a w grudniu 2019 r. nieuprawniona osoba uzyskała dostęp do bazy danych ówczesnego operatora tej sieci i pobrała znaczną liczbę danych klientów. Incydent dotyczył klientów usług na kartę i był ściśle powiązany z systemami do rejestracji tych kart.
Czytaj więcej:
Rok później Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) poinformował o nałożeniu na Virgin Mobile administracyjnej kary pieniężnej w wysokości 1 968 524,00 zł. Decyzja ta została zaskarżona przez spółkę P4, w październiku 2021 r. uchylił ją Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, choć stwierdził, iż nie wszystkie zarzuty skargi mogły być uznane za zasadne.
PUODO musiał ponownie zbadać sprawę, co zakończyło się ponownym nałożeniem kary, tyle że nieco niższej - prawie 1,6 mln zł. PUODO uznał, że operator Virgin Mobile naruszył zasadę poufności, której prawidłowa realizacja zapewnia, że dane nie są udostępniane osobom nieuprawnionym, w przypadku wystąpienia naruszenia ochrony danych osobowych.
Skarga P4 na drugą decyzję PUODO właśnie (21 czerwca) została oddalona przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (sygn. II SA/Wa 150/23). Wyrok nie jest prawomocny.