W lipcu w sklepach Polacy zostawili o 3 proc. więcej niż rok temu – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego i o 6,5 proc. więcej niż w czerwcu. W czerwcu sprzedaż detaliczna spadła o 1,3 proc. rok do roku.
W lipcu największy wzrost zaobserwowano w sklepach sprzedających „meble, rtv i agd” (o 15,8 proc.). Wzrosła także sprzedaż w grupie: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 5,3 proc.), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 2,3 proc.) oraz „pojazdy samochodowe, motocykle, części (o 0,7 proc.).
Czytaj także: Odbicie produkcji przemysłowej ma niemal kształt litery „V”
Spadek sprzedaży wykazały natomiast jednostki handlujące paliwami (o 2,8 proc.), żywnością (o 1,0 proc.), jak również podmioty zaklasyfikowane do grupy „pozostałe” (o 1,4 proc.). Sprzedaż farmaceutyków i kosmetyków utrzymała się na niezmienionym poziomie.
W lipcu br. w porównaniu z poprzednim miesiącem odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 10,3 proc.). Udział tej sprzedaży spadł z 7,7 proc. w czerwcu br. do 6,5 proc. w lipcu br. – podał też GUS.