Reklama

Poprawiły się nastroje polskich konsumentów. Nowe dane GUS

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wzrósł o 0,3 pkt proc. m/m i wyniósł minus 12,3 pkt w marcu br., wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS).

Aktualizacja: 20.03.2024 10:22 Publikacja: 20.03.2024 10:10

Poprawiły się nastroje polskich konsumentów. Nowe dane GUS

Foto: Adobe Stock

gba

"W marcu 2024 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 12,3 i był o 0,3 pkt proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca" - czytamy w komunikacie.

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,5 pkt proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 0,9 pkt proc. i 0,4 pkt proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,2 pkt proc. i 0,2 pkt proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Dane gospodarcze
Koniunktura w polskiej gospodarce na ścieżce mozolnej poprawy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Dane gospodarcze
GUS: Stopa bezrobocia rejestrowanego we wrześniu jeszcze w górę
Dane gospodarcze
Sprzedaż detaliczna z solidnym wzrostem. Dane GUS za wrzesień zgodne z prognozami
Dane gospodarcze
Silne dane o produkcji przemysłowej. Wrzesień był wyraźnie lepszy od prognoz
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Dane gospodarcze
Chiński PKB wzrósł o 4,8 proc., ale mocno spadły inwestycje
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama