Reklama

Wysokie ceny biją młodych po kieszeni

Ponad ośmiu na dziesięciu Polaków w wieku 18–26 lat odczuwa w swoim budżecie skutki inflacji. Ci, których wzrost kosztów życia dotyka najbardziej, częściej myślą o emigracji.

Publikacja: 01.06.2023 03:00

Wysokie ceny biją młodych po kieszeni

Foto: Adobe Stock

Rosnące wciąż koszty życia nie tylko biją po kieszeni, ale też wpływają na decyzje zakupowe młodych Polaków. Ponad połowa (57 proc). z nich przyznaje, że w ciągu ostatniego roku, w związku z wysoką inflacją, była zmuszona ograniczyć swoje wydatki – wynika z majowego raportu „Perspektywy ekonomiczne młodego pokolenia”, który opublikował Instytut Finansów działający przy Ministerstwie Finansów.

Raport podsumowuje wyniki badania, które objęło ponad 1,1 tys. Polaków w wieku 18–26 lat, czyli przedstawicieli stawiającego pierwsze kroki na rynku pracy pokolenia Z. W tym studentów i absolwentów uczelni. Aż 83 proc. uczestników badania przyznało, że na co dzień odczuwa negatywne skutki inflacji, przy czym najczęściej taką odpowiedź wskazywały kobiety, a także mieszkańcy największych miast, gdzie koszty życia (zwłaszcza mieszkań) są zwykle najwyższe. W tej grupie niemal dziewięć na dziesięć osób narzeka na negatywne skutki inflacji, które dla 62 proc. oznaczały konieczność ograniczenia swoich wydatków.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
GUS: Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu wzrosła o 4,8 proc. rok do roku
Dane gospodarcze
Jerome Powell w Jackson Hole zasygnalizował cięcie stóp procentowych
Dane gospodarcze
Nieznaczna poprawa w przemyśle. Są nowe dane GUS
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w lipcu lekko w dół. Jest najniżej od ponad 5 lat
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Dane gospodarcze
Ekonomiści są zgodni: Fed obniży stopy we wrześniu i jeszcze raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama