Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 03.05.2025 17:19 Publikacja: 01.06.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Rosnące wciąż koszty życia nie tylko biją po kieszeni, ale też wpływają na decyzje zakupowe młodych Polaków. Ponad połowa (57 proc). z nich przyznaje, że w ciągu ostatniego roku, w związku z wysoką inflacją, była zmuszona ograniczyć swoje wydatki – wynika z majowego raportu „Perspektywy ekonomiczne młodego pokolenia”, który opublikował Instytut Finansów działający przy Ministerstwie Finansów.
Raport podsumowuje wyniki badania, które objęło ponad 1,1 tys. Polaków w wieku 18–26 lat, czyli przedstawicieli stawiającego pierwsze kroki na rynku pracy pokolenia Z. W tym studentów i absolwentów uczelni. Aż 83 proc. uczestników badania przyznało, że na co dzień odczuwa negatywne skutki inflacji, przy czym najczęściej taką odpowiedź wskazywały kobiety, a także mieszkańcy największych miast, gdzie koszty życia (zwłaszcza mieszkań) są zwykle najwyższe. W tej grupie niemal dziewięć na dziesięć osób narzeka na negatywne skutki inflacji, które dla 62 proc. oznaczały konieczność ograniczenia swoich wydatków.
PMI dla polskiego sektora przetwórczego wyniósł w kwietniu 50,2 pkt – podało S&P Global. Wskaźnik trzeci raz z r...
Osiem zakończonych w tym kwartale projektów jest warte 671 mln euro i przyniesie tysiąc miejsc pracy. PAIH niema...
Wzrost gospodarczy w USA gwałtownie zwolnił w ostatnim kwartale, ponieważ Donald Trump starał się wdrożyć agresy...
Rekordowa liczba Rosjan nie wierzy w podawane przez urząd statystyczny i bank centralny dane o poziomie inflacji...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
PKB strefy euro wzrósł w pierwszym kwartale o 0,4 proc. w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami. Dane te by...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas