Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.06.2025 07:05 Publikacja: 05.07.2022 12:57
Foto: Stock Adobe
Jeśli chodzi o kategorie, których rosnące ceny Polaków uderzają najbardziej, to 78 proc. wskazało artykuły spożywcze, 59 proc. produkty i usługi zdrowotne i pielęgnacyjne, a 50 proc. odzież i obuwie - wynika z raportu Strategy& Polska. Firma podaje, że spadki wydatków, wynikające z ograniczenia konsumpcji, widać przede wszystkim w kategoriach związanych ze stylem życia. W przypadku restauracji to 25 proc., produktów i usług sportowych 20 proc. oraz 17 proc. w rozrywce i mediach. Niepewność związana z epidemią COVID-19 wpłynęła negatywnie na oszczędności 42 proc. Polaków, natomiast w 2022 sytuacja gospodarcza sprawiła, że oszczędności aż 57 proc. mają się gorzej niż w latach poprzednich.
Sprzedaż detaliczna urosła w maju o 4,4 proc. rok do roku – podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny. Dane okaz...
Produkcja przemysłowa w Polsce w maju urosła o 3,9 proc. rok do roku – podał w poniedziałek Główny Urząd Statyst...
Amerykańska Rezerwa Federalna utrzymała stopy procentowe na niezmienionym poziomie, spodziewając się wyższej inf...
Bieżąca koniunktura konsumencka w Polsce jest najlepsza od marca 2020 r., czyli od początków pandemii COVID-19....
Polska zaliczyła mocny spadek w tegorocznym rankingu konkurencyjności gospodarek Szwajcarskiej Szkoły Biznesu. T...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas