Reklama

Krytyka podatku od reklamy. Głos zabiera Discovery

Dodatkowe obciążenie mediów ma ograniczyć pluralizm i wolność słowa – uważa amerykański koncern, właściciel TVN.

Aktualizacja: 08.02.2021 13:55 Publikacja: 07.02.2021 21:10

Krytyka podatku od reklamy. Głos zabiera Discovery

Foto: Adobe Stock

800 mln zł z tytułu tzw. podatku od reklamy to kwota, którą firmy realnie mogą zapłacić do budżetu w 2022 r. – wynika z wypowiedzi Jarosława Sellina, sekretarza stanu w resorcie kultury i dziedzictwa narodowego, na antenie Programu III Polskiego Radia. W jego ocenie bowiem 2021 r. może być dla firm jeszcze relatywnie słaby.

Tzw. podatek od wpływów reklamowych, nazywany składką solidarnościową, został przewidziany przez rząd w projekcie ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Mimo takiego uzasadnienia wzbudził lawinę komentarzy.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Budżet i podatki
Spór o budżet: prezydent zaniepokojony, a premier ripostuje. Co dalej z polskimi finansami?
Budżet i podatki
Premier Donald Tusk o finansach publicznych: Jesteśmy na granicy
Budżet i podatki
Wielkie poszukiwania pieniędzy do zasypania wielkiej dziury w budżecie
Budżet i podatki
Kierunek na wojnę bez końca. Kreml podniesie wydatki wojskowe
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Budżet i podatki
Dziura w budżecie państwa wciąż rośnie. Ministerstwo Finansów podało dane
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama