Reklama

Opodatkowanie e-papierosów idzie na boczny tor?

Regulacje, które przewidują opodatkowanie akcyzą urządzeń do waporyzacji, zostały wyłączone z projektu zmian w ustawie akcyzowej – poinformował resort finansów.

Publikacja: 16.09.2024 04:30

Opodatkowanie e-papierosów idzie na boczny tor?

Foto: Adobe Stock

Okres spokoju i stabilizacji podatkowej na rynku tytoniowym właśnie się kończy.

Ministerstwo Finansów postanowiło zmienić ustalenia tzw. mapy akcyzowej z 2012 r., która zakładała stopniowe podnoszenie opodatkowania wyrobów tytoniowych o 10 proc. rocznie do 2027 r. Zamiast tego chce, by w przyszłym roku akcyza na papierosy wzrosła o 25 proc. w porównaniu z obowiązującym harmonogramem corocznych podwyżek. W 2026 r. doszłaby do tego podwyżka o 20 proc., a w 2027 r. o 15 proc. W górę ma pójść akcyza także na inne wyroby tytoniowe. Na wyroby nowatorskie o 50 proc., 20 proc. i 15 proc., a na tytoń do palenia – o 38 proc., 30 proc. i 22 proc. Resort zaplanował też drastyczne podwyżki akcyzy na e-papierosy: o 75 proc. w 2025 r., 50 proc. w 2026 r. i 25 proc. w 2027 r.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budżet i podatki
Tak Putin kupuje sobie sojuszników. Ogromne pieniądze dla „zaprzyjaźnionych” krajów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budżet i podatki
Polska pod coraz większą presją fiskalną. GUS podał dane o deficycie i długu
Budżet i podatki
Deficyt budżetu przekroczył już 200 mld zł. Ministerstwo Finansów podało nowe dane
Budżet i podatki
Ile Niemcy mają zasiłków? Ponad 500, właśnie policzyli. A budżet trzeszczy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Budżet i podatki
Ile kosztuje Rosjan utrzymanie dworu Putina? Proporcjonalnie tyle, co polskiego prezydenta
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama