Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Kolejna już organizacja, Pracodawcy RP, apeluje do decydentów o większy limit waloryzacji kontraktów drogowych. Budimex, lider wykonawstwa w kraju, przestrzega, by podwyżkami objąć tylko część umów.

Publikacja: 27.07.2023 03:00

Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej zwrócili się do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka o zwiększenie limitów waloryzacyjnych w umowach na budowę dróg. W tej chwili wzrost wynagrodzenia uwzględniający zmianę cen materiałów i usług nie może przekraczać 10 proc. wartości kontraktu. Jak wskazują Pracodawcy RP, powołując się na Polski Związek Pracodawców Budownictwa i Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa, z puli 35 kontraktów drogowych zawartych przed rosyjską agresją na Ukrainę (24 lutego 2022 r.) już w ponad 35 proc. wzrost kosztów przekroczył 10-proc. limit – i to przy wciąż wstępnym etapie zaawansowania. To oznacza, że poprzeczkę należy podnieść.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Budownictwo
Rząd planuje uszczelnić rynek budowlany. Ma to ukrócić nieuczciwą konkurencję
Budownictwo
Budimex po konferencji: oczekiwany wzrost przychodów, rynek będzie kipiał od kontraktów
Budownictwo
Polski rynek budowlany w końcu pod większą ochroną. Dobre wieści dla wykonawców
Materiał Promocyjny
Pieniądze uciekają przez… sufit. Postaw na izolację, która zatrzyma ciepło u Ciebie
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Budownictwo
Ultimatum dla deweloperów: podajecie w sieci cenę mieszkania, albo płacicie karę
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń