Reklama

Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Kolejna już organizacja, Pracodawcy RP, apeluje do decydentów o większy limit waloryzacji kontraktów drogowych. Budimex, lider wykonawstwa w kraju, przestrzega, by podwyżkami objąć tylko część umów.

Publikacja: 27.07.2023 03:00

Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej zwrócili się do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka o zwiększenie limitów waloryzacyjnych w umowach na budowę dróg. W tej chwili wzrost wynagrodzenia uwzględniający zmianę cen materiałów i usług nie może przekraczać 10 proc. wartości kontraktu. Jak wskazują Pracodawcy RP, powołując się na Polski Związek Pracodawców Budownictwa i Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa, z puli 35 kontraktów drogowych zawartych przed rosyjską agresją na Ukrainę (24 lutego 2022 r.) już w ponad 35 proc. wzrost kosztów przekroczył 10-proc. limit – i to przy wciąż wstępnym etapie zaawansowania. To oznacza, że poprzeczkę należy podnieść.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Budownictwo
Coś drgnęło? Solidne dane GUS o produkcji budowlano-montażowej we wrześniu
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Budownictwo
Polacy chcą usług remontowych. Brakuje fachowców
Budownictwo
Spadek liczby mieszkań oddanych do użytku. Nowe dane GUS
Budownictwo
Budimex zawalczy o wzrost przychodów, kluczem trzymanie dobrej rentowności
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Budownictwo
Artur Popko, prezes Budimeksu: Ciemne chmury nad rynkiem budowlanym. Branża apeluje
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama