Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Kolejna już organizacja, Pracodawcy RP, apeluje do decydentów o większy limit waloryzacji kontraktów drogowych. Budimex, lider wykonawstwa w kraju, przestrzega, by podwyżkami objąć tylko część umów.

Publikacja: 27.07.2023 03:00

Drogowe kontrakty wymagają dopłaty, ale nie wszystkie

Foto: Adobe Stock

Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej zwrócili się do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka o zwiększenie limitów waloryzacyjnych w umowach na budowę dróg. W tej chwili wzrost wynagrodzenia uwzględniający zmianę cen materiałów i usług nie może przekraczać 10 proc. wartości kontraktu. Jak wskazują Pracodawcy RP, powołując się na Polski Związek Pracodawców Budownictwa i Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Drogownictwa, z puli 35 kontraktów drogowych zawartych przed rosyjską agresją na Ukrainę (24 lutego 2022 r.) już w ponad 35 proc. wzrost kosztów przekroczył 10-proc. limit – i to przy wciąż wstępnym etapie zaawansowania. To oznacza, że poprzeczkę należy podnieść.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Budownictwo
GTC bez uwag audytora i z pomysłem na PRS w Niemczech
Budownictwo
Przejęcie na rynku deweloperskim. Develia kupuje Bouygues Immobilier Polska
Budownictwo
Większość kontraktów drogowych zakończy się stratami wykonawców
Budownictwo
Branża materiałów budowlanych ożywienia nie widzi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Budownictwo
Rząd planuje uszczelnić rynek budowlany. Ma to ukrócić nieuczciwą konkurencję
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne