1962.
Początek prac projektowych nowego dworca lotniczego.
1964.
Początek rozbudowy. Na Paluchu zaplanowano Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego z wieżą kontroli lotniska. Zainstalowano tam radar precyzyjnego lądowania PAR niemieckiej firmy Telefunken. Drogi startowe DS1 (do 2300 m) i DS3 (do 3003 m) zostały wyremontowane i wydłużone. Zainstalowano światła podejścia w układzie Calverta oraz system wspomagający lądowanie przy ograniczonej widzialności ILS.
1965.
Na wydzielonych terenach lotniska trwa budowa MDL i Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego. Pasażerowie i przesyłki towarowe odprawiane są w dotychczasowych budynkach przy ul. 17 Stycznia. Lotnisko otrzymuje radar kontroli zbliżania i ponownie wydłużona zostaje DS-3.
1966-1968
Rozbudowa Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego i wyposażenie tego ośrodka w urządzenia radarowe i nawigacyjne, a także kontynuacja budowy MDL wraz z płytą postojową samolotów, dwujezdniową drogą dojazdową do dworca (ul. Żwirki i Wigury), parkingu i infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej i energetycznej.
1969.
27 kwietnia Oddanie do użytku MDL (użytkowany do 1992).Uroczystość ma skromny charakter z powodu katastrofy samolotu LOT An-24 pod Zawoją, w której zginęły 53 osoby.
29 kwietnia Uruchomienie rozbudowanego MDL w 35. rocznicę powstania lotniska na Okęciu. Pierwsze lądowanie odrzutowego Iła-62. Pozostawienie obsługi ruchu krajowego przy ul. 17 Stycznia i oddanie MDL wyłącznie do obsługi lotów międzynarodowych. Decyzja ta wymusiła ekspresową budowę drogi łączącej oba dworce, nazywaną „zerówką".
1971.
Odprawiono pierwszy milion pasażerów.
1975
Oddanie do użytku Krajowego Dworca Lotniczego (KDL, obecnie Terminal General Aviation). Powstają plany wydłużenia drogi startowej DS-3, zbyt krótkiej dla zatankowanych „pod korek" Iłów-62. Przy zapełnieniu wszystkich miejsc do samolotu tankowano mniej paliwa, co wiązało się z koniecznością międzylądowania i tankowania na trasie wiodącej przez Atlantyk. Brak koordynacji zakupu nowych samolotów z rozbudową Okęcia spowodował, że PLL LOT tracił rocznie ponad milion dolarów.
1978.
Lotnisko przyjmuje średnio 80 samolotów dziennie, latem ponad 100 . W godzinach szczytu odprawiano jeden samolot co dziesięć minut. MDL staje się zbyt mały, by obsłużyć pasażerów w ruchu międzynarodowym . Dzięki staraniom LOT i Zarządu Ruchu Lotniczego i Lotnisk Komunikacyjnych wybudowano nową halę przylotową, zwaną „fińską",
1979.
Oddanie do użytku nowej hali przylotów (użytkowanej do 1992, po przebudowie zamieniona na terminal „Etiuda"), do której w 1979 roku przeniesiono obsługę pasażerów przylatujących do Warszawy w ruchu międzynarodowym. Powiększono płytę postojową, wyznaczając 18 stanowisk dla dużych samolotów, wybudowano kolejne parkingi od strony miasta i wymieniono pomoce nawigacyjne.
Zakończenie rozbudowy MDL skończyło się jednocześnie z osiągnięciem jego maksymalnej przepustowości. Obliczany początkowo na obsługę 750 tysięcy pasażerów rocznie dworzec w 1979 roku obsłużył ich ponad dwa miliony.
1981.
Wprowadzenie stanu wojennego spowodowało spadek liczby lotniczych przewozów pasażerskich.
1983.
Powrót tendencji wzrostowej.
1986.
Podjęcie decyzji o kolejnej rozbudowie warszawskiego portu.
1987.
W miejsce dotychczasowej jednostki budżetowej, jaką był Zarząd Ruchu Lotniczego i Lotnisk Komunikacyjnych, powołano na mocy ustawy Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze", jednostkę samofinansującą się, nad którą bezpośredni nadzór sprawuje minister właściwy do spraw komunikacji i transportu. Efektem wejścia w życie ustawy o PPL była intensyfikacja rozwoju polskich portów lotniczych.
1990.
Rusza budowa nowego terminala. Głównym wykonawcą jest niemiecka firma Hochtief, pomaga jej 164 podwykonawców w tym 121 firm polskich.
1992.
Zakończenie inwestycji. Kosztem ok. 300 mln marek niemieckich wybudowano dworzec lotniczy, parking wielopoziomowy oraz sieć dojazdów drogowych. Warszawa zyskała nowoczesny dworzec 1 lipca — uruchmienie nowego terminala. Jako pierwsi skorzystali z niego podróżni wracający z Aten, Bangkoku, Dubaju i Nowego Jorku. W ówczesnej hali odlotów znajdowało się 26 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej.
1993.
Obsłużono blisko 2,2 mln podróżnych i wykonano 40 357 operacji lotniczych.
2001.
Nadanie lotnisku patrona – Fryderyka Chopina
2005.
Otwarcie Terminalu VIP Aviation (obecnie Terminal General Aviation) w zmodernizowanym budynku d. KDL przy ul. 17 Stycznia (od 2019 ul. Komitetu Obrony Robotników).
2006.
1 grudnia Oddanie do użytku części przylotowej Terminala 2.
2008.
7 marca Oddanie do użytku części odlotowej Terminala 2.
2010.
Przemianowanie terminali 1 i 2 w Terminal A.
2011.
8 sierpnia Oddanie do użytku pirsu centralnego i południowego Terminalu A.
2012.
1 czerwca Uruchomienie stacji kolejowej Warszawa Lotnisko Chopina.
2012.
13 września Rozpoczęcie modernizacji starej części Terminala A.
2014.
Wybudowanie nowej płyty postojowej dla samolotów cargo i dwóch dróg odlodzeniowych oraz dwóch nowych dróg kołowani.
2015.
22 maja Otwarcie zmodernizowanej części Terminala A w tym. m.in. bezpośredniego połączenia hali przylotów ze stacją kolejową Warszawa Lotnisko Chopina. Na dachu zmodernizowanej części terminala umieszczono elektrownię słoneczną. Udostępniony został także oszklony i zadaszony taras widokowy. Modernizacja terminala kosztowała ok. 400 mln zł.
2018.
29 marca Uruchomienie systemu ILS III A na Lotnisku Chopina.
2019.
czerwiec Uruchomienie bramek do automatycznej odprawy pasażerów z paszportami biometrycznymi.
Dzisiaj
.stołeczne lotnisko zajmuje powierzchnię prawie 800 ha, odprawia 50 tys. pasażerów dziennie, 200 połączeń regularnych i czarterowych do krajów Europy, Azji, Afryki i Ameryki Północnej.