Szacuje się, że w sierpniu w Polsce mieliśmy 27,2 mln internautów - tak wynika z najnowszego badania Gemius/PBI. A aż 57 proc. użytkowników sieci robi e-zakupy, podaje raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”.
E-zakupy są szybkie, przyjemne i wygodne. Produkty są dostarczane „pod drzwi” lub do wybranego punktu odbioru. W obliczu pandemii i różnych ograniczeń największą zaletą zdalnych zakupów jest jednak to, że nie wymagają wychodzenia z domu.
Zmiana zachowań konsumentów
W badaniu „e-Commerce w czasie kryzysu 2020”, przeprowadzonym?na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, 35 proc. internautów wskazuje, że obecna sytuacja wymusiła zmiany ich codziennych zachowań. W szczególności dotyczy to kontaktów z innymi ludźmi. 57 proc. badanych ograniczyło kontakty z innymi osobami, a 55 proc. postanowiło ograniczyć również wychodzenie z domu.
Ta sytuacja sprawiła, że aspekt bezpieczeństwa zakupów w sieci jest dziś dla nas o wiele ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. 37 proc. badanych uważa, że zakupy internetowe są obecnie bezpieczniejsze niż zakupy w sklepach tradycyjnych (wśród osób, które na czas lockdownu zrobiły zapasy przez Internet, ten odsetek sięgnął aż 70 proc.). A 45 proc. uczestników ankiety wskazało, że w związku z zagrożeniem koronawirusem rzadziej robi zakupy w sklepach tradycyjnych.