Wizytówki giełdowych firm w sieci rażą chaosem

Witrynom spółek giełdowych wiele brakuje. Kuleje przede wszystkim ich użyteczność – wynika z raportu Vbiz.pl.

Publikacja: 14.06.2008 03:19

Aż na 96 proc. stron zaudytowanych przez Vbiz.pl – firmę działającą w ramach fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – są problemy z nawigacją. Poszczególne elementy witryn są nielogicznie rozmieszczone. Dobrą nawigację – zdaniem Vbiz.pl – mają między innymi strony eCardu, Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych oraz Ruchu, złą natomiast – np. EFH Żurawi Wieżowych.

Niewiele mniej witryn (94 proc.) jest nieczytelnych, a problemy z grafiką biją po oczach w przypadku 74 proc. stron. Na ponad połowie problematyczne jest wyszukiwanie informacji, złe jest pierwsze wrażenie po otwarciu witryny i jej układ. Połowa firm grzeszy też brakami w przedstawionych danych kontaktowych. – Nie jest dramatycznie, ale na miażdżącej większości witryn są problemy z nawigacją. Zdarzają się strony zupełnie chaotyczne – mówi „Rzeczpospolitej” Paweł Gruszecki, dyrektor zarządzający Vbiz.pl.

Przeprowadzone po raz pierwszy badanie objęło 50 witryn internetowych spółek notowanych na dużym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych i na NewConnect. Oceniali je specjaliści zajmujący się na co dzień przeprowadzaniem audytów użyteczności. Vbiz.pl planuje kolejne audyty, które mogą się przyczynić do poprawy jakości witryn publicznych firm.

96 proc. przebadanych witryn ma problemy z nawigacją, czyli logicznym układem elementów

O jakość informacji zamieszczanych przez spółki dba również sama Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Zarządy mają obowiązek prowadzenia przejrzystej i efektywnej polityki informacyjnej, z wykorzystaniem nowych technologii, w tym Internetu. Obowiązujący na GPW od początku 2008 r. nowy kodeks dobrych praktyk nakłada na zarządy publicznych spółek obowiązek prowadzenia strony internetowej, na której powinny być umieszczane wszystkie informacje istotne dla inwestorów: raporty finansowe, statut, regulaminy oraz projekty uchwał. Spółki powinny też umożliwić na swojej witrynie śledzenia obrad walnego zgromadzenia akcjonariuszy.

W najbliższych miesiącach wiele giełdowych firm czeka przebudowa stron internetowych, ponieważ od początku przyszłego roku wszystkie istotne dla inwestorów informacje będą musiały być podane również w języku angielskim.

Raport nt. użyteczności stron spółek giełdowych www.vbiz.pl/audyty

Aż na 96 proc. stron zaudytowanych przez Vbiz.pl – firmę działającą w ramach fundacji Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości – są problemy z nawigacją. Poszczególne elementy witryn są nielogicznie rozmieszczone. Dobrą nawigację – zdaniem Vbiz.pl – mają między innymi strony eCardu, Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych oraz Ruchu, złą natomiast – np. EFH Żurawi Wieżowych.

Niewiele mniej witryn (94 proc.) jest nieczytelnych, a problemy z grafiką biją po oczach w przypadku 74 proc. stron. Na ponad połowie problematyczne jest wyszukiwanie informacji, złe jest pierwsze wrażenie po otwarciu witryny i jej układ. Połowa firm grzeszy też brakami w przedstawionych danych kontaktowych. – Nie jest dramatycznie, ale na miażdżącej większości witryn są problemy z nawigacją. Zdarzają się strony zupełnie chaotyczne – mówi „Rzeczpospolitej” Paweł Gruszecki, dyrektor zarządzający Vbiz.pl.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!